Inderdaad, zoals flegendre zegt, doet het hulpprogramma "SmartProperties" dit heel goed.
U kunt dit soort verwerking ook bereiken door gebruik te maken van de SolidWorks-functie "Aangepaste eigenschappen" die u in het taakvenster kunt vinden. maar het is een beetje ingewikkelder dan "SmartProperties"!
We krijgen de eigenschap "code" in de VBA-variabele "CODE", waarbij SWmoddoc uw actieve document vertegenwoordigt (Set SWmoddoc = swApp.ActiveDoc).
Voor de basisinstructies voor macro's raad ik je aan om de tutorial die ik heb gemaakt en die voor elke regel wordt becommentarieerd, aandachtig te lezen:
Maar het heeft niet alleen te maken met het type onderdeel (in mijn voorbeeld is dat het geval), maar ik heb het over een eigenschap die een XMl aandrijft en het lijkt mij dat het is wat je wilt!
Deze eigenschap kan niet DAN het type onderdeel zijn...
@Coyote: Ja, momenteel gebruik ik uw drop-down methode om de xml te kiezen. Maar het is niet duidelijk voor gebruikers...
Wanneer u bijvoorbeeld een onderdeel maakt, kunt u in deze lijst "PieceCommerce" en "PieceManufactured" zetten. En het is wanneer u de Smart lanceert dat u uw keuze maakt. En dat elke keer dat je het opnieuw start...
Door een sjabloon te doorlopen (waarbij de eigenschap "PieceCommerce" permanent wordt ingevoerd), wordt de Smart-voucher automatisch en elke keer gelanceerd. En wat meer is, het is blind voor de gebruiker.