Solidworks-eigendom herstellen

Hoe haal ik de waarde van een woning op in Solidworks?

(het commando om er een toe te voegen is: swModel.AddCustomInfo3("", "Test", swCustomInfoText, "1") )

Om vervolgens een voorwaarde te stellen:

- Als de waarde van "Trial" = 1

Dan nieuwe eigenschap: swModel.AddCustomInfo3("", "Reponse1", swCustomInfoText, "OK")

- Als de waarde van "Trial" = 2

Dan nieuwe eigenschap: swModel.AddCustomInfo3("", "Answer2", swCustomInfoText, "OK")

Ik weet niet waar uw SolidWorks-eigenschappen mee overeenkomen, maar:

U kunt de voorwaarden beheren via het hulpprogramma "Smarpropertie", u gebruikt de commando's "option" en/of "voorwaardelijke"

smarproperties.png

Ja, ik ken SmartProperties.

Maar dit is bijzonder... Ik moet een macro doorlopen voordat ik een Smart maak.

Dus ik ben op zoek naar de "ruwe" VBA-code om de eigenschap te lezen.

Hallo

Inderdaad, zoals flegendre zegt, doet het hulpprogramma "SmartProperties" dit heel goed.

U kunt dit soort verwerking ook bereiken door gebruik te maken van de SolidWorks-functie "Aangepaste eigenschappen" die u in het taakvenster kunt vinden. maar het is een beetje ingewikkelder dan "SmartProperties"!

Vriendelijke groeten

proprietes_perso_sw.png

Draat! Gekruist antwoord.

Ja, dank je, maar zoals net eerder gezegd, het is echt de VBA-code (hetzelfde als swModel.AddCustomInfo3) waar ik naar op zoek ben

Verdomme, weer gekruist...

1 like

Ik heb het geprobeerd:

Als swCustomPropertyNames("Trial") = "1" Dan
bRet = swModel.AddCustomInfo3("", "Response1", swCustomInfoText, "OK")

Maar het werkt niet...

Hallo

Ik denk dat dit verzoek verband houdt met deze:

http://www.lynkoa.com/forum/emplacement-fichiers-xml?page=1

Het laatste antwoord dat ik gaf heeft je niet geholpen?

Ik heb echt moeite om te begrijpen waarom je absoluut wilt gaan door een macro?

Ik weet dat dat veel vragen zijn, maar als het de chmimblick vooruit kan helpen...

@+

1 like

Ja, het is gerelateerd.

Mijn observatie is simpel: de SmartProperties-link wordt ALLEEN beheerd op basis van het type kamer.

Dus, ik maak een macro die de "XmlPath" eigenschap zal veranderen en dus het directe pad van de SmartPorperties volgens een eigenschap:)

Ik ben er bijna, ik moet alleen nog deze voorwaarde creëren (lees de prop en dan nieuwe prop)
Als je me kunt helpen

Hallo

Om een eigenschap op te halen, is de instructie:

SWmoddoc. GetCustomInfoValue("", "code")

We krijgen de eigenschap "code" in de VBA-variabele "CODE", waarbij SWmoddoc uw actieve document vertegenwoordigt (Set SWmoddoc = swApp.ActiveDoc).

Voor de basisinstructies voor macro's raad ik je aan om de tutorial die ik heb gemaakt en die voor elke regel wordt becommentarieerd, aandachtig te lezen:

http://www.lynkoa.com/tutos/3d/macro-enregistrer-sous-avec-solidworks

Re

Maar het heeft niet alleen te maken met het type onderdeel (in mijn voorbeeld is dat het geval), maar ik heb het over een eigenschap die een XMl aandrijft en het lijkt mij dat het is wat je wilt!

Deze eigenschap kan niet DAN het type onderdeel zijn...

Of ik begrijp echt NIETS van de vraag!

@+

Met een afbeelding..

smartproperties2.jpg

@Coyote: Ja, momenteel gebruik ik uw drop-down methode om de xml te kiezen.
Maar het is niet duidelijk voor gebruikers...

Wanneer u bijvoorbeeld een onderdeel maakt, kunt u in deze lijst "PieceCommerce" en "PieceManufactured" zetten. En het is wanneer u de Smart lanceert dat u uw keuze maakt. En dat elke keer dat je het opnieuw start...

Door een sjabloon te doorlopen (waarbij de eigenschap "PieceCommerce" permanent wordt ingevoerd), wordt de Smart-voucher automatisch en elke keer gelanceerd. En wat meer is, het is blind voor de gebruiker. 

Ha Ok, het is duidelijk dat ik de behoefte veel beter begrijp.

Nou, ik probeer te zien of ik de juiste oplossing vind.

@+

A priori werkt het aan de top

CODE = SWmoddoc. GetCustomInfoValue("", "code")

Eenmaal afgerond, probeer ik het resultaat in het andere onderwerp te plaatsen als mensen geïnteresseerd zijn

1 like

Ja, ik ben geïnteresseerd in uw thewarner macro !

Laat me weten wanneer het beschikbaar is.

Beschikbaar

(maar het is eigenlijk heel simpel...)