Haal een Solidworks-cartridge op om op Topsolid V7 te tekenen

Hallo

Ik heb een vraag over de Topsolid V7 cartridges, ik wil graag de cartridges die ik enige tijd geleden heb gemaakt op Solidworks krijgen voor mijn bedrijf.

Hoe doe je dat? Heeft iemand ooit hetzelfde probleem gehad?

Bij voorbaat dank.

Marine.

Hallo, ik weet niet of je dat kunt, want er is heel weinig kans dat het compatibel zal zijn!!

Vaste cartridges zijn . SLDDRT.

Voor zover ik weet zal het niet mogelijk zijn, ik hoop dat ik het mis heb.

Vriendelijke groeten

1 like

Zie deze link Maak een TopSolid 7 persoonlijke cartridge aan

https://www.youtube.com/watch?v=FdDLFxC-R8I

dan hoef je alleen maar de links te maken zoals op SW

@+

Hallo

Het probleem is dat ik al mijn cartridges opnieuw moet maken, toch? 

Dat zou zonde zijn.

1 like

@Mpanach26

sorry voor je, maar ik zie geen andere keuze aan de horizon

@+;-)

Hallo!

Ik ken TopSolid niet, maar van onze kant hebben we onze AutoCAD-cartridges gekregen om ze in SolidWorks ;) te zetten!

We gebruikten de DWG-import in de schets van de basismap, vervolgens stelden we de teksten op het titelblok in (het lettertype dat werd gevolgd) door ze te koppelen aan onze aangepaste eigenschappen.

Je hebt dus waarschijnlijk de mogelijkheid om via een export-import in dwg te gaan...

2 likes

Hallo

Hetzelfde wat ik niet weet topsolid... Maar als je de basemap bewerkt en je kopieert en plakt hem in een basemap in topsolid dan werkt het niet??? Daarna weet ik niet hoe het gaat met de links als die er zijn!!

Hallo

Het is oké, ik heb goed gezocht en ik denk dat het nuttig kan zijn voor anderen!

- In solidworks moet je een tekening zonder onderdelen erin opslaan in DXF.

- Importeer deze DXF onder TopsolidV7.

- Kopieer het titelblok.

- Ga in de V7-lay-out naar Sketch ==> cartridge en plak je cartridge waar je maar wilt.

Het is perfect, dus ik hoef niet alles opnieuw te doen.

Dank aan degenen die me probeerden te helpen.

Fijne dag.

Marine.