Ik probeer te integreren in een nieuwe eigenschap, van mijn SLDPRT, de massa die wordt vertegenwoordigd door een stuk plaatwerk door het gewicht van de restjes op te nemen.
Dit komt overeen met 2 eigenschappen van de lijst met gelaste onderdelen, "breedte en lengte van de flank van het plaatwerk." (in het rood in de bijgevoegde schermafbeelding) Deze 2 waarden x dikte x massa van het materiaal zouden mij het resultaat moeten geven.
Maar hoe recupereer je de geschatte waarde van deze 2 panden? en integreer ze in een vergelijking.?
Ik wil ook de 2 eigenschappen "lengte om buiten te snijden" en "lengte om binnenste lussen te snijden" (in geel) toevoegen
en neem ze op in een nieuwe vergelijking (om snel de prijs van de laser te berekenen) Gaat het door programmering?, omdat ik niet zie hoe ik het moet doen Ik ben op SW 2018 SP5
U kunt deze eigenschappen ophalen door met de rechtermuisknop op het plaatwerkonderdeel in zijn MEP te klikken en daar selecteert u annotatie==>eigenschappen uit de lijst met gelaste onderdelen en daar wordt het weergegeven in de MEP, vervolgens klikt u met de rechtermuisknop en bewerkt u de tekst in het venster en daar heeft u uw gegevens die u kunt gebruiken.
Ik denk dat je met deze gegevens in staat moet zijn om het te doen. Ik raad je aan om een notitie te maken door de gegevens erin te kopiëren en daar je vergelijking uit te voeren. Maar het zal absoluut nodig zijn dat al uw onderdelen van plaatstaal zijn. Zodra deze notitie is gemaakt, hoeft u alleen nog maar te slepen en neer te zetten en beschikt u over alle gegevens die u wilt.
Ik zal het proberen en zien, ik wist niet dat ik het kon oplossen door een vergelijking in een notitie te zetten.... Ik dacht dat het gewoon tekst was toen het werd bewerkt.
Dus als ik goed ben, leg ik het allemaal aan de zijkant zodat het niet te zien is, en ik kan aantekeningen maken met het resultaat van mijn vergelijkingen, om over de plaatwerkdelen te schuiven...
Waarom moeten alle onderdelen van plaatwerk zijn? Als er volumes zijn, werkt het niet? Let op, het stoort niet, ik mix zelden.
Ja, het is absoluut noodzakelijk dat het onderdeel van plaatstaal is en bovendien moet je met de rechtermuisknop op het uitgevouwen klikken zoals beschreven in mijn vorige antwoord.
Wat zou de vergelijking zijn die je nodig zou hebben ?
Ho niets heel ingewikkelds, in feite willen we gewoon het totale gewicht weten van het plaatwerk dat moet worden afgebouwd, SW geeft alleen het gewicht van het onderdeel zonder de restjes te tellen (die we recyclen als we kunnen) En dan wil ik snel weten welke omtrek moet worden gesneden, zonder dat ik elke keer hoef te meten als we een wijziging aanbrengen.
Om de vergelijkingen te maken, zou het goed moeten zijn, het was gewoon hoe je de info kreeg ... Ik probeer het zodra ik 10 minuten heb....
Ja, nou ja, ik zou liever alles in één noot kunnen optellen Ik heb snel getest, maar ik moet niet hebben begrepen hoe ik mijn vergelijking in een notitie moet invoeren, want het werkt niet.... Ik ben op zoek ;-)
Ik vind dat we het via een nomenclatuur kunnen doen, maar het enige probleem is dat ik de vergelijking van de som van de twee kolommen niet kan behouden. Klik gewoon op het vakje naast de twee lengtes en klik op , selecteer vervolgens het vak D1+E1 en valideer en u krijgt de som, maar deze vergelijking blijft niet in de tabel staan wanneer u deze opslaat. Ik zal de tafel aan je toevoegen en wanneer je hem invoegt, moet je een keuze maken uit de tabbladenlijst. Hier is een ZIP met een kleine TUTORIAL en de tabel
Heel erg bedankt voor de rits, ik kende de vergelijking in de nomenclatuur, maar het past niet bij wat ik doe, want zoals je zegt, je moet het elke keer doen. Ik was op zoek naar een eigenschap om in te voegen in de MEP, in het MEP-model zelf, waarom niet, bijgevoegd bij de uitgevouwen weergave. Ik zoek, maar in feite zie ik niet hoe ik het moet doen; behalve in programmeren misschien, maar ik weet er niets van.
De lengte van de zijwand van plaatstaal is alleen bruikbaar in de eigenschappen van mechanisch gelast
Wat ik persoonlijk zou doen:
Zodra het onderdeel klaar is: - "Uitvouwen" plaatwerk functie - Schets op het uitgevouwen deel + rechthoek van de omtrek in de bouwlijn - Afmeting van de 4 zijden van de rechthoek - Maak een andere constructielijn die gaat van wie weet waar, het maakt niet uit en stel het op deze manier in: - Lijnlengte = Dimensie 1 + Dimensie 2 + Dimensie 3 + Dimensie 4 => de waarde van deze dimensie "lijnlengte" in de vergelijkingen ophalen. => Doe hetzelfde met andere operatoren als je de massa wilt bepalen =====> "Vouw" plaatwerk functie
Nadeel: Als u besluit een functie toe te voegen die de grootte van de afschrijvingsschets verandert, moet u de groep "Uitvouwen/Schetsparameters/ Vouwen helemaal naar de onderkant van de boom" verplaatsen en de schets verbinden met de nieuwe randen.
Aan de andere kant, als u de afmetingen in de bestaande functies wijzigt, zal het :)
Ik zou je een voorbeeld kunnen sturen als het niet duidelijk is
Ik ben erin geslaagd om uw formule in de nomenclatuur te integreren... Ik heb de kolommen met het oppervlak van de plaatstalen zijwand en de dikte verborgen. U hoeft alleen maar met de rechtermuisknop op Totaal gewicht te klikken en rij/kolom weer te geven om ze te zien