Het ophalen van een nerfrichting op een houtstructuur in Solidworks

Hallo allemaal,

Het is mogelijk om een nerfrichting in een schilderij te herstellen uit een houtstructuur.

Dat wil zeggen, om iets meer te specificeren, dat als de nerf van het hout van de textuur  in de lengte van het stuk ligt, we de informatie in de tabel ophalen met de opmerking "Lange korrel" bijvoorbeeld.

Maar het kan helemaal onmogelijk zijn.

Bij voorbaat dank

Hallo

Wat u vraagt, is niet mogelijk, aangezien de structuur van een component geen informatie is die in de CAD-module wordt gebruikt. Alleen in de simulatie wordt de interne component gebruikt.

De volumes in SW hebben op geen enkel moment het begrip vezels, het zijn wireframes waarvan de buitenoppervlakken gekleurd zijn. En nogmaals, dit is slechts een individueel onderdeel, als je een houten structuur op een ASM-set zet, heb je alles.

Het probleem met texturen is nog erger omdat het gewoon afbeeldingen zijn die op een heel volume (een afzonderlijk stuk) zijn gepleisterd.
Bovendien plakken ze niet eens een verwijzing naar  de voorgrond en kun je deze verwijzing ook niet wijzigen.

Je kunt dus geen informatie uit de afbeeldingen halen. Aan de andere kant, als u inherente eigenschappen van het onderdeel definieert, kunt u het hergebruiken. Maar vanuit visueel oogpunt heb je geen hulp.

Ik laat mijn collega's uitleggen hoe je eigenschappen maakt en hoe je ze terugkrijgt.

Vriendelijke groeten

4 likes

Hallo en bedankt Zozo_mp voor je informatie, ik vermoedde een antwoord in deze zin, maar dat probeert niets...

Aan de andere kant, ja, informatie over het creëren van eigendom en hoe u het kunt terugkrijgen, kan voor mij nuttig zijn.

Dus ik zal proberen wat onderzoek in deze richting te doen, maar als iemand me een handje wil helpen, is dat welkom.

1 like

Hallo

Om de richting van de draad te krijgen, heb ik de indruk dat de eigenschapsvorm een goede aanknopingspunt is:

Als op elk stuk de lengtemaat is ingevoerd en deze overeenkomt met de richting van de draad, geeft het stroomschema de informatie.

Een ander idee is om de visualisatiekubus te gebruiken en een selectievakje toe te voegen in het eigenschappenformulier, maar het ziet er minder soepel uit.

1 like

Hallo timothee.rebillard.slb,

Hoe kan een selectievakje worden opgenomen?

Ik zou meer op deze optie zijn, omdat ik niet werk met de richting van de draad in relatie tot de lengte, ik wijs een variabele "lange draad" of "korte draad" toe in mijn stroomschema's

Hallo

Normaal gesproken maakt u een aangepast eigenschapsformulier en koppelt u een debetnotatie aan die eigenschap. U moet dan dit vakje aanvinken voor elk gemaakt stuk met een korte draad.

Ik weet niet veel over aangepaste eigenschappen en aangezien ik voor de andere optie kies, kan ik je hier niet veel meer mee helpen.

Ik ben wel benieuwd naar je feedback.

1 like

Hallo, en bedankt voor je advies timothee.rebillard.slb,

Ik heb een beetje gegraven en ik kwam tot dit, ik heb wat screenshots en wat uitleg geplaatst, maar aarzel niet als je meer info wilt.

Ik koos voor de keuzerondjes omdat ik dan drie opties kon kiezen in plaats van de selectievakjes.

Nadat u de aangepaste eigenschappen hebt geladen, selecteert u de draadrichting voor elk onderdeel.

We maken de nomenclatuur door de aangepaste eigenschap van de draadrichting toe te voegen die uit het formulier komt.

De lengte, breedte en dikte van mijn nomenclatuur komt van de visualisatiekubus van elk onderdeel.

Dat is een beetje kort door de bocht, maar ik kan wel wat extra uitleg geven.

2 likes