Een dimensie ophalen die is ingekapseld in een blok

Goedenavond

Ik ben op zoek naar  een afmeting in mijn lijst van gelaste onderdelen die is ingekapseld in een blok

Geen manier om erop te klikken zonder het blok te laten knappen.... Niet cool

Zelfs door met de rechtermuisknop op "annotaties" in de aanmaakboom te klikken, verschijnt het niet.

Kan het niet, of heb ik iets weggelaten?

Ik zit op SW2017 standaard

Vriendelijke groeten

Hubert

1 like

Hallo

Kun je een zeefdruk van het blok plaatsen??? Als het een blok is dat in uw onderdeel of assemblage zit; Waarom citeer je niet opnieuw bovenaan en gebruik je dit vreemde???

Hallo

Dank u voor uw antwoord

Bijgevoegd is een screenshot van het blok (het is een draaitafel) dat in een deelbestand zit

Als ik probeer het formaat van het blok erbovenop te wijzigen, krijg ik een foutmelding met de melding "kan geen beperking toevoegen aan deze entiteit"

Vriendelijke groeten

capture_bloc.jpg

Hallo 

Converteer de entiteit, geef deze door aan de constructielijn  en vervolgens aan de dimensie.

Moge de kracht met je zijn.

Maar u kunt uw deel in de 3D citeren en die beoordeling krijgen. Als je deze dimensie eenmaal hebt gemaakt en gebruikt, kun je hem verbergen door naar display==>show/hide te gaan en dan weet ik het niet meer. Ik zit niet achter mijn pc...

Nee, ik kan niet scoren in 3D, ik heb de foutmelding die hierboven vermeld is

De truc van het converteren van entiteiten en constructiekenmerken is zeer relevant

Dat ga ik proberen, want we kunnen natuurlijk niet voor de kansen in het blok gaan

Bedankt voor je hulp

Vriendelijke groeten

Hubert

Ik begreep het voor het blok, maar volgens je afbeelding is er een extensie op het blok en deze extensie kun je in de 3D dimensioneren en deze dimensie gebruiken...

Zie bijlage.

piece_jointe_coation_dans_la_3d.gif

Dank u voor uw antwoord

Ik ben bang dat ik niet alles goed zal begrijpen.... want ik kan het echt niet bijhouden in 3D :-(

Als je het in het verlengde daarvan over een baas hebt, ja, er is inderdaad een baasfunctie, maar het is eerder de lengte en breedte die ik probeer te herstellen.

En ik kan de entiteiten ook niet converteren zonder het blok te breken.... of zonder een tweede schets te maken op hetzelfde vlak als het blok, wat het werk verdubbelt

Fijne dag

Teken anders een schets stip stip en zet dan je afmeting.

Moge de kracht met je zijn

Als je eenmaal je baas hebt verlaten, hoef je alleen maar de dimensietool te gebruiken en vervolgens je dimensie te maken. Wanneer je de tool gaat gebruiken, moet je een keuze maken met 4 opties en het lijkt erop dat dit de laatste is die je moet selecteren.

1 like

O ja!!

Inderdaad, het werkt!!

Ik wist niet dat je zo kon beoordelen,  ik had het niet geprobeerd

Heel erg bedankt voor de hulp

Probleem opgelost :-)

1 like