Ik heb eigenschappen in een lijst van gelaste onderdelen, zie hieronder:
Ik wil een aantal van deze eigenschappen terugbrengen in de aangepaste eigenschappen van mijn bestand. Het is me gelukt om het te doen voor de lengte-eigenschap die een eigenschap is die rechtstreeks van Solidworks komt, maar ik kan het niet doen op de Description-eigenschap die een eigenschap is uit een familie van delen, zie hieronder:
Ik wil deze informatie dan in een nomenclatuur zetten, maar zonder de lichamen weer te geven die in elk bestand aanwezig zijn (we gebruiken geen multibodies).
Het is mogelijk om de eigenschappen van een mechanisch gelaste carrosserie automatisch te dupliceren naar de eigenschappen van het document met behulp van de myCADtools-tool "Integratie".
Hier is een videopresentatie van de tool: https://help.visiativ.com/mycadtools/2022/fr/Integration.html
U kunt dan de tool "SmartBOM" gebruiken om stuklijsten te maken: https://help.visiativ.com/mycadtools/2022/fr/SmartBom.html
Uw oplossing werkt heel goed, maar ik ben echter op zoek naar iets "dynamisch" als we het profiel veranderen, zou ik graag willen dat het op mijn tekening verandert zonder een interventie op "Integratie" uit te voeren.
Kijk naar mijn onderdeel, in de configuratie specifieke eigenschappen is er "aanduiding" die volgt afhankelijk van de wijziging van het onderdeel. Is dat wat je wilt doen?
Nee, dat is het niet helemaal, want mijn naam evolueert niet alleen volgens de dimensie, maar ook de algemene vorm van het profiel kan veranderen en dus ook de beschrijving.
Ik zou graag willen dat er maar één modelonderdeel is voor alle soorten profielen die we gebruiken en dat de beschrijving verandert afhankelijk van de gekozen configuratie.
Welnu, de enige andere manier die ik ken, is om een configuratie van elk type profiel te maken en vervolgens afgeleide configuraties te maken op basis van de lengtes, omdat ik er nooit in ben geslaagd om deze eigenschap te herstellen, tenzij misschien door macro ...
Ik zit nog steeds vast aan mijn probleem, maar Solidworks vindt de beschrijving om de body een naam te geven (zie bijlagen), maar ik kan niet de juiste syntaxis vinden om het op te halen in mijn eigenschappen.