De referentievlakken van een geïmporteerd onderdeel opnieuw definiëren in STEP-formaat

Ik wil het onderdeel graag omdraaien en zo de oorsprong van boven naar beneden wijzigen (bijvoorbeeld)  wanneer ik een bestaand onderdeel als STEP-bestand open of importeer.

Ik heb naar verschillende dingen gezocht, maar als ik bijvoorbeeld op voorkant en normaal op klikt, staat het onderdeel nog steeds in de importoorsprong.

Bij voorbaat dank voor uw hulp.

Hallo

Proberen: http://www.leguide3d.com/profiles/blogs/solidworks-repositionner-d-placer-un-import-une-origine

Vriendelijke groeten

4 likes

Hallo

Ik ga op deze manier te werk:

http://help.solidworks.com/2016/french/Solidworks/sldworks/t_Move_Copy_Bodies.htm

5 likes

Niet beter dan @ D.Roger, de oplossing van AC Cobra

@+

3 likes

Een derde oplossing zou zijn om een nieuwe assemblage te openen, het betreffende onderdeel in te voegen, het te verplaatsen en op te slaan als .prt.

4 likes

Ik ga meer op dezelfde manier te werk als PhilippeB om een schoon dossier te hebben.

2 likes

Hetzelfde, methode van "lichaamsverplaatsing".

Ik geef er de voorkeur aan om de verplaatsingsfuncties te behouden (vooral bij de producten van de klant), soms kan de oorspronkelijke oorsprong interessant zijn om een ander onderdeel te vervangen (typisch geval van sets waarbij alle onderdelen met dezelfde oorsprong zijn gemodelleerd).

1 like

Het doel voor het moment was om de vorm van een onderdeel te herstellen, indien mogelijk in de juiste richting (wat niet het geval was) en om een gevormd gereedschap (frees) te maken. Alles was al gedaan, maar met de tool ondersteboven, moet je alles constant draaien en zeer oplettend zijn in de spiegels van de import van de schets om geen fout te maken, vandaar mijn verzoek.

Het voordeel van deze methode is dat je een compliant en foutloos gereedschap hebt. Bovendien kun je met de stressassemblage van het onderdeel en het gereedschap  komen controleren of alles overeenkomt, want je brengt altijd wat wijzigingen aan de frees aan. Vroeger werkte ik het op dezelfde manier, maar onder een andere 2D-software met DXF-import, enz...

Hoe dan ook, ik dank jullie allemaal voor jullie antwoorden, het is geweldig en het heeft me vooruit geholpen.

Ter info: ik gebruikte de Move/Copy Bodies methode 

" Met het gereedschap ondersteboven, moet je alles constant draaien ", nee mee eens, je hoeft alleen het scherm te draaien:)

Oké, ik ga uit!!!!!!

2 likes

Hetzelfde, ik hou van PhilippeB, het is eenvoudig, snel en het onderdeel is perfect.