Formaat wijzigen in eenheden (cm, mm) in plaats van schaalfactor?

Is het mogelijk om het formaat van een schets, of zelfs een lichaam, te wijzigen tot bijvoorbeeld 11 cm breed in plaats van een factor 0,512, wat slechts een benaderende maar niet exacte waarde geeft?

Hallo

Van mijn kant verdient het de voorkeur om "mm voor de 3D" te laten staan en vervolgens voor de tekening de afmeting in cm te wijzigen.

Maar ik raad je aan om in mm te vertrekken

Hallo @A.R 

Ik denk dat ik me slecht heb uitgedrukt. Het is niet voor een Europarlementariër.

Ik importeer de dxf van een typografie om deze te extruderen. De schets is dan een bepaalde breedte (laten we zeggen 20cm). Om de schets terug te brengen naar 11cm breed, ga ik door "Schets>Entiteiten verplaatsen>Entiteiten schalen". Behalve dan dat ik alleen een schaalfactor kan instellen die mijn schets op een breedte van 11,012 cm brengt. Maar ik wil dat het precies 11 cm is.

Vandaar mijn vraag, hoe vertel ik hem "formaat wijzigen (met behoud van de H/W-verhouding) van mijn schets naar 11 cm"?

1 like

Hallo

Doorgaans accepteert SolidWorks wiskundige uitdrukkingen in vakken voor digitale gegevensverzameling.
Als de referentiedimensie van uw origineel bijvoorbeeld 20,73 is, voert u gewoon de uitdrukking 11/20,73 in als de schaalfactor in de functie "Entiteiten schalen".

2 likes

Inderdaad , @m.blt het werkt. Ik had eraan moeten denken... Bedankt!

Ik blijf openstaan voor andere voorstellen, omdat deze oplossing niet zonder beperkingen is, zoals het moeten toepassen van dimensies om de grootte van de schets te kennen, of met waarden met uitgebreide decimalen.

Misschien een macro om te maken?

PS: In afwachting van beter, markeer ik je antwoord als het beste @m.blt