Stressreferentie met coördinatensysteem

Hallo

Ik heb in mijn onderdelen een coördinatensysteem geplaatst dat ik heb toegevoegd in beperkingsreferentie door het vakje voor het uitlijnen van assen aan te vinken, maar wanneer ik de genoemde onderdelen aan mijn assemblage toevoeg, wordt de beperking geplaatst, maar wordt het uitlijnen van de assen niet gecontroleerd, wat me dwingt om de beperking opnieuw te bewerken en het vakje voor het uitlijnen van assen aan te vinken :/

Heb je een voorsprong? 

Hallo, wanneer u een onderdeel in een assemblage plaatst, moet u niet in de 3D-weergave klikken, maar rechtstreeks op de groene knop "controleren" om te valideren. Het onderdeel moet correct worden gepositioneerd.
1 like

Bedankt .PL voor dit antwoord, maar helaas ben ik gedwongen om in het grafische gebied te klikken, anders wordt het, gezien het feit dat mijn deel verschillende referentiebeperkingen bevat, vergrendeld door de oorsprong :/

Welke versie van SolidWorks is het?

Omdat a priori het vakje "Axen uitlijnen" standaard is aangevinkt sinds SolidWorks 2008!

De bug werd aan SolidWorks gerapporteerd als S-019902:

Vraag:
Kan bij het maken van een samenvallende partner tussen twee onderdeeloorsprongen of coördinatensystemen dan de optie 'Assen uitlijnen' standaard worden geselecteerd?
 Antwoorden:
Het was niet mogelijk om dit te doen in de vroege service packs van SolidWorks 2008. Het probleem is geïdentificeerd en gerapporteerd aan ons ontwikkelingsteam in: 
SPR411398: Bij het maken van een samenvallende partner tussen coördinatensystemen moet de optie 'assen uitlijnen' standaard zijn geselecteerd.

In SolidWorks 2008 SP4.0 is een wijziging doorgevoerd zodat de optie 'Assen uitlijnen' standaard is geselecteerd.

1 like

Anders ziet het eruit als een bug, is het mogelijk om op een ander werkstation te testen? Of door de SolidWorks-instellingen te resetten met mijn tutorial?

http://www.lynkoa.com/tutos/3d/reinitialiser-les-parametres-solidworks

.PL ik op SW 2014 SP5 ben ik aan het testen met de database vanmiddag:)

Edit: Test uitgevoerd na het resetten van de regedit en het wijzigen van ... niets:/

Dus geen a priori oplossing, we kunnen ons een macro voorstellen die dit automatisch zou doen...

Hallo, een oplossing die werkt:

1 - Registreer uw munt in .sat (ACIS) door uw herkomst te wijzigen in de opties bij het opslaan

2 - Open je .sat geregistreerde onderdeel opnieuw met Solidworks

Met deze methode kunt u de oorsprong van uw onderdeel wijzigen, waardoor u bij het invoegen in uw assemblage direct op "Valideren" kunt klikken en uw assen zullen zichzelf uitlijnen. Helaas zal je creatieboom niet meer hetzelfde zijn.

Cdt

Joss

Hallo Joss.G,

Uw oplossing voldoet niet aan mijn behoeften en om de oorsprong te veranderen in relatie tot mijn deel geef ik de voorkeur aan de functie Kopiëren/Verplaatsen;)

Tot ;)