Ik ben bezig met het maken van bibliotheekfuncties en ik zou graag beperkingsverwijzingen zien die specifiek zijn voor de toevoeging van deze functie bij het slepen en neerzetten van de functie op een onderdeel.
Is het mogelijk om verwijzingen naar beperkingen op te nemen in een bibliotheekfunctie?
De PropertyManager voegt een intelligente functie toe
Specificeer de bijbehorende componenten en functies van een toe te voegen Smart Component, evenals de benodigde referenties voor dit doel.
Als u de Insert PropertyManager van een slimme functie wilt openen, met een slimme component in een assembly, voert u een van de volgende handelingen uit:
Klik op Slimme functies invoegen , die op het onderdeel in het grafische gebied wordt weergegeven.
Klik in het grafische gebied met de rechtermuisknop op het onderdeel en selecteer Slimme functies invoegen.
Selecteer het onderdeel en klik vervolgens op Invoegen > slimme functies.
Plichten
Selecteer Functies en selecteer of deselecteer vervolgens afzonderlijke functies die u in de assembly wilt opnemen. Selecteer in de lijst een functie om deze in het voorbeeldvenster te markeren.
Functies in één oogopslag
Selecteer deze optie om een voorbeeld van de functies in het grafische gebied te bekijken.
Onderdelen
Selecteer Onderdelen en selecteer vervolgens afzonderlijke onderdelen die u in de assemblage wilt opnemen of deselecteren. Selecteer in de lijst een onderdeel om het in het voorbeeldvenster te markeren.
Verwijzingen
Geeft de verwijzingen weer die u moet opgeven bij het invoegen van gerelateerde onderdelen en functies. Verwijzingen worden gemarkeerd in het voorbeeldvenster. Selecteer een overeenkomende entiteit in het grafische gebied om de verwijzing in te stellen.
Geeft aan dat de referentie nog niet is opgegeven.
Geeft aan dat de referentie is opgegeven.
Opties
Werk de grootte en positie van het object en de component bij wanneer de slimme component wordt verplaatst/gewijzigd
Selecteer deze optie om wijzigingen in de slimme component terug te laten komen in de bijbehorende componenten en functies.
Bedankt gt22, maar daar heb je het over een intelligente component.
In mijn geval is het een boekenkastfunctie + een boekenkaststuk. Laat het me uitleggen:
Ik maak steeds meer HDPE frames gemaakt van waterstraalsnijden. Om de montage te vereenvoudigen heb ik een soort cilindrisch getapt spek gemaakt. (zie afbeelding in PJ) dit soort fixatie komt steeds vaker terug in onze creaties, wat ertoe leidt dat ik de CAD wil optimaliseren met:
- Het getapte inzetstuk: Boekenplankdeel met 2 beperkingsreferenties (2 concentriciteiten)
- Een bibliotheekfunctie: inclusief in feite 2 extrusies (het gat om de insert te positioneren en het schroefgat om te passeren)
Om zo nog meer tijd te kunnen besparen. Ik zou graag willen dat elke keer dat mijn bibliotheekfunctie op mijn stuk wordt ingevoegd, er ook 2 beperkende verwijzingen zijn. Hierdoor kan de wisselplaat vervolgens met een eenvoudige sleep en drop in de assemblage worden gepositioneerd.
In de hoop dat het gelukt is om mezelf verstaanbaar te maken! :)
Ik had niet de moed of de tijd om alles te bekijken, maar ik zal het moeten doen!
Ik stel me voor dat in mijn geval de filosofie zou zijn om mijn "pion" te maken door intelligente component, en wanneer ik deze in een assemblage invoeg, is het degene die de beperkingen, referenties en de gerelateerde functies brengt die het mogelijk maken om de gaten in de andere onderdelen te maken?