Hallo.
Sinds enige tijd ben ik bij PHENIX Rousies begonnen met het opzetten van een bibliotheek.
En de laatste tijd, in mijn bibliotheek, plakt een schroef met beperkingsreferentie niet meer aan mijn onderdelen, ik heb de beperkingsreferentie verwijderd en ik heb hem teruggeplaatst, en ondanks alles werkt hij nog steeds niet.
Ik bevestig de schroef met zijn beperkingsreferentie
Heeft u een verklaring?
Franciscus
vis_a_collet_o9.sldprt
Hallo
Ik zou geneigd zijn te denken dat we twee beperkingen moeten hanteren
Neem voor de primaire referentie-entiteit de onderkant met de toevoeging "samenvallend" in plaats van de standaardwaarde.
Voor de secundaire referentie-entiteit: het cilindrische deel zonder schroefdraad, zonder te vergeten "concentrisch/coaxiaal" niet standaard in te stellen
Voorzichtig! Je moet een strikte regel hebben omdat je dezelfde stresswaarden moet hebben tussen het onderdeel dat ontvangt en de schroef die het ontvangen onderdeel is. Dit is een verplichte regel van SolidWorks.
Of als je het simpel wilt houden, moet je in de instellingen controleren of de standaardwaarden overeenkomen (hetzelfde zijn) tussen het ontvangende onderdeel en het ontvangen deel.
Anders wordt het ellende
Vriendelijke groeten
2 likes
Sorry, ik zit op SW18 en jouw versie is SW19, dus ik kan de boom en je beperkingsreferenties niet zien.
Een ding om te begrijpen is dat primaire, secundaire en tertiaire referenties niet gerelateerd zijn; Het is geen isostatische positionering.
Als SW geen mogelijke beperkingen ziet met de eerste verwijzing, zal het de tweede of zelfs de 3e gebruiken.
Hallo @Aliende ;-)
Bijgevoegd zijn de refs van beperkingen die worden gebruikt door @François
De referenties zijn misschien niet gekoppeld, maar het systeem -zoals u zegt- zoekt naar wat het kan associëren tussen de drie referenties, vandaar het belang om ze in het begin correct te maken met het risico dat delen ronddwalen als ze bijvoorbeeld maar één actieve beperking hebben.
Het aantal vrijheidsgraden moet worden beperkt in functie van wat men zoekt.
Vriendelijke groeten
reference_de_contraintes.jpg
Hallo.
Ik ga een globaal antwoord geven, ik heb zojuist de test gedaan met een ander type schroef, die slechts één spanningsreferentie heeft, en hij plakt zonder enig probleem aan mijn onderdelen, en ik gebruik alleen de eerste spanningsreferentie, ik heb het altijd op deze manier gedaan en het werkt overal behalve op deze schroef.
Vriendelijke groeten
@Zozo_mp, ok bedankt voor de foto,
dit is meestal het soort beperking dat ik opleg; We hebben direct coaxialiteit en toeval en het werkt over het algemeen goed.
Ik denk dat we moeten proberen om tijdelijk met een ander randje te doen om te zien hoe het onderdeel reageert. Dit zal helpen om te begrijpen of het het onderdeel of de rand is dat het probleem is.
2 likes
Hallo
Met dank aan @Aliende voor de info die ik niet wist over hoe deze beperkingen werken
De naam van de constraint reference function is "Default" op de schroef, zoals dezelfde naam op de onderdelen of werkt het? Want als ik geen onzin zeg, moeten de twee verwijzingen naar beperkingen die samen moeten komen dezelfde naam hebben.
1 like
Dank je wel @Alliende.
Ik heb mijn probleem opgelost, uw informatie heeft me op het juiste spoor gezet, ik heb eerst de stop van mijn spanningsreferentie gewijzigd, het werkt nog steeds niet, ik had het idee om een nieuwe rand te creëren door materiaal te verwijderen, in de straal aan de basis van mijn schroef, Zodra de nieuwe bestelling is gemaakt, heb ik mijn beperkingsreferentie teruggeplaatst, en daar kan ik mijn schroef insteken en hij haakt weer, nogmaals bedankt, dat je me op het juiste spoor hebt zien zetten, dus het is het onderdeel waar het om ging.
Fijne week
Vriendelijke groeten
François -D
vis_a_collet_o9.sldprt