Hier is een korte video + uitleg (in het Frans / Quebecois...)om het idee van 3D-schetsen te illustreren dat door @sbadenis wordt opgeroepen:
3D-schetsen beheers ik zo'n beetje.
Ik begrijp het niet als Sbadenis zegt: cirkelvormige beperking van het boren en beperking op het 3D-schetspunt (hulp bij het boren"...
Ik denk dat @sbadenis dit bedoelde:
Met beperking op het schetspunt van de boorassistent = Toeval (punt/punt of punt/vlak (of vlak)...)
(Heb ik het mis?)
Kunt u ons uw plaatwerkonderdeel (in *.slprt Solidworks 2022-formaat voor mij) leveren, evenals een klinknagel en een schroef?
Het zal gemakkelijker zijn om u te helpen.
Ik voel me helemaal in het westen...
Beperking op 3d punt, maar in relatie tot wat?
Circulaire beperking, maar in relatie tot wat?
En wat doe ik met deze beperkingen in relatie tot mijn schroeven/klinknagels die ik wil invoegen?
Sorry voor mijn onwetendheid...
De hierboven voorgestelde beperkingen zijn die welke tussen de klinknagels en de gebogen plaat moeten worden geplaatst ... in een nieuwe vergadering.
Bijgevoegd is de uitleg in gif:
Het is niet mooi om je repetitie te doen VOORDAT je je beperkingen stelt...
…
Maar het is in ieder geval heel visueel.
Het lijkt mij dat ik hetzelfde doe, maar ik moet het verkeerd doen.
Ik zal het proberen op basis van uw voorbeeld.
We kunnen in ieder geval echt niet zeggen dat je me niet helpt...
Veel dank aan jou.
Ik moet weer afwezig zijn. Ik zal dit overdag proberen en ik neem contact met je op.
Nogmaals bedankt
@jeanartemis :
Probeer technisch gezien geen REFERENTIE van beperking op uw blad te plaatsen.
Maar het is mogelijk om er een aantal op uw klinknagels of op uw schroeven te plaatsen...
Of het nu voor de klinknagel of de schroef is, je hebt nodig:
Een concentriciteitsspanningsreferentie op de schroefas of op de as van uw klinknagel.
Dan een Coincidence Stress Reference onder de kop van de schroef (of op het gezicht onder de flens van uw klinknagel.)
https://help.solidworks.com/2022/French/SolidWorks/sldworks/c_example_mate_reference_multiple_entities.htm
Ja, ik wilde de beperkingen opleggen voordat ik het gat maakte, maar het werkte niet!
Het is vooral dat ik mijn beperkingen heb gesteld, mijn herhaling heb gedaan en vervolgens de beperkingen heb verwijderd om ze terug te plaatsen tijdens mijn video!
En anders, als ik aan een maaltijd begin, is het altijd met een toetje!
Nou, ik zie dat je gulzig bent, dessert voor het hoofdgerecht...
Ik moet iets missen.
Ik heb een voorbeeld gemaakt:
Een cilinder Diam 200 EP10
Blind boren met hulp bij het boren
een cirkelvormige herhaling van de piercing (10 gaatjes)
Een spijker diam hoofd 10
Diameter van de stuurpen 4
Lengte schacht 4
Een beperkingsverwijzing maken
Primair: concentriciteitsstaaf en elke
Secundair: toeval plat oppervlak onder het hoofd en eventuele
vergadering
cilinder
Plaats een onderdeel (spijker)
Ik heb wel de beperking van concentriciteit, maar niet het toeval.
Hetzelfde als ik 2 beperkingsreferenties maak, een met concentriciteit en de tweede met toeval.
Zou dit een probleem hebben omdat het een educatieve versie is?
Wat moet ik doen als ik mijn 3 bestanden wil versturen?
De herhaling van herhaling werkt goed, maar zonder het toeval, het volgt op het ingevoegde stuk
Wat als je in plaats van een oefenherhaling een herhaling van het schetspunt in de boorfunctie doet, werkt het misschien beter? (dan herhaling gedreven door een herhaling)
Alleen de 1e referentie wordt in aanmerking genomen, lijkt mij.
Om een concentriciteit + oppervlakte-samenloop in 1 referentie te maken, neemt u de rand van de schroef.
Aan de andere kant werkt het niet op een schetspunt, maar alleen op een boring op een vlak plaatwerk.
Het probleem bestaat al voordat de repetitie wordt gedaan.
Als ik maar één piercing doe, heb ik dezelfde pb.
Ik denk dat de PB op het niveau van de beperkingsreferentie van mijn nagel ligt.
Ik kan niet doen zoals jij
Ik denk niet dat het feit dat je in de onderwijsversie zit de bron van het probleem is.
Ik denk dat het komt door de beperkingen, referenties die helemaal niet betrouwbaar zijn...
Maar als je het toch op je " Nagel " wilt zetten, vervang dan je twee referenties door een enkele " Standaard " op een rand:
voorbeeld:
[Edit lol @sbadenis ... Je bent sneller dan ik...]
Met slechts één referentie op de rand zoals je aangeeft, werkt het op een vlakke ondergrond maar niet op mijn cilinder
idem, het werkt niet, g alleen de concentriciteit
Helaas worden constraint refs slecht beheerd en zullen ze nooit voor alle gevallen werken. (neem dus de meest voorkomende in het algemeen op plat plaatwerk...)