Verwijzing naar beperking

Ik zou graag willen weten of het mogelijk is om automatische beperkingsverwijzingen te maken met behulp van een bibliotheekbewerking.

Laat het me uitleggen, ik doe veel montage met vierkant boren. Dus heb ik een bibliotheek gemaakt met standaard bewerkingen (gesleept en neergezet) om snel deze gaten te maken. Dan heb ik een op maat gemaakte schroef en in het bijzonder vierkante kraagschroeven waarop ik automatische spanningsreferenties heb aangebracht op de vlakken van het vierkant en de onderkant van de koepelvormige kop. Tijdens de montage moet ik ze direct in de gaten schuiven, iets wat ik handmatig kan doen (door spanningsreferenties toe te passen op de vrouwelijke vierkanten van mijn onderdelen). Maar als ik een dozijn vierkanten in elkaar moet zetten, is het nogal vervelend.

Dus ik zou graag een bibliotheekbewerking willen hebben die deze refs automatisch toevoegt.

Voor uw probleem lijkt het mij allemaal aangegeven ;-)

Zie deze tutorial

met intelligente componenten

U heeft de mogelijkheid om uw gaten te maken door ze zelf te installeren, schroeven, moeren, ringen, enz...

Het is een keuze

https://www.youtube.com/watch?v=igOtCoSAtus

Zie ook deze communicatiedraad

http://www.lynkoa.com/forum/mod%C3%A9lisation-volumique/r%C3%A9f%C3%A9rence-de-contrainte-dans-une-fonction-de-biblioth%C3%A8que

@+ ;-)

2 likes

Hallo

U kunt uw bevestigingsijzers op deze manier op uw boekenkaststuk plaatsen wanneer u een schroef plaatst, deze blijft automatisch plakken. Zo doe ik dat

Moge de kracht met je zijn.

2 likes

het probleem is niet alleen voor de schroeven (en er ontbreekt een parallel, want voor de schroeven is er nog steeds de "-" voor de componenten, zie principe van een volledig beperkte ASM)

(daarom gebruik ik "trucs " in de automatische beperkingen, en waarmee je andere kleine dingen kunt doen)

Het doel is om ten koste van alles "functiepaletten" te gebruiken zonder "externe referenties" te creëren, die een bron van omslachtigheid zijn en problemen die zo slecht worden beheerd....

Ronathan

nee ik denk niet dat het mogelijk is met de functies in SW,

Dus voor nu, tenzij je met macro's speelt...

Misschien wordt het in een toekomstige versie geïntegreerd.

Ik moedig je aan om het idee op de Amerikaanse site te plaatsen, er is een speciale pagina om ideeën rechtstreeks bij SolidWorks in te dienen.

1 like