Hallo allemaal,
Kunnen we weten of een onderdeel deel uitmaakt van één of meer assemblies? zonder elke assemblage te openen... (Ik heb geen PDM)
Dank je wel
Hallo allemaal,
Kunnen we weten of een onderdeel deel uitmaakt van één of meer assemblies? zonder elke assemblage te openen... (Ik heb geen PDM)
Dank je wel
Ik heb gewoon gezocht en niet onmogelijk, anders kan ik de truc niet vinden...
Hallo,
Als je de MyCad-tools hebt, is er WhereUsed die dit werk doet.
Succes.
Hallo;
Als de reikwijdte van de zoekopdrachten (aantal te controleren assemblages) niet te groot is, kun je het bestand van je onderdeel hernoemen of verplaatsen en je assemblages openen; Solidworks geeft bij het openen een foutmelding dat het zijn component niet meer kan vinden...
=> Ja, het is de " pest "-methode. (maar het blijft effectief)
Geen native methode.
De enige manier @a_eriaud is een visiatieve oplossing of @Maclane methode, maar als er veel assemblage is, is het onmogelijk om alles te openen en dus het gebruik van een onderdeel te kennen.
Helaas heb ik het niet...
Hallo,
Klik met de rechtermuisknop op het bestand waarvan je de afhankelijkheden wilt weten en dan Solidworks/bestandslocatie
Je voert je zoeklocaties in:

En jij gooit
Een of twee dagen later zou je een resultaat moeten hebben... (De tool scant AL je assemblies en MEP's in je bestanden om te zien of je document gebruikt is of niet).
Dit is een van de voordelen van EPDM: alle gebruikslinks worden opgeslagen in een database, dus je krijgt het resultaat binnen een paar seconden in plaats van een paar uur/dagen/weken
Hallo,
Hoe weten we of de zoektocht is gestart?
Dank je wel
Hallo @Anthony_PITON ,
Je voegt je zoeklocaties toe zoals uitgelegd door @froussel.
Vervolgens klik je met de rechtermuisknop op je SolidWorks-bestand: SOLIDWORKS → Hernoem (of Verplaats)
Dit venster verschijnt, en hier vind je de links naar de gebruikte assemblies:
++
Nicholas