Verwijzing naar een andere vergadering

Goedenavond

Ik moet vaak onderdelen die zich in de ene assemblage bevinden, beperken tot een element in een andere assemblage, behalve dat wanneer we deze bewerking proberen, we de volgende waarschuwing krijgen:

"Selecteer in de subassemblage die u aan het bewerken bent voor de beperking"

Momenteel probeer ik mijn buizen (zie PJ) evenwijdig te oriënteren aan de blauwe as die de as is van de voorstag van mijn boot en die dus deel uitmaakt van een ander geheel (dat van de tuigage).

Ik wil geen nieuwe as maken omdat ik de twee nodig heb om te worden gekoppeld, als de hoek van de prop wordt veranderd, moet de kanteling van mijn buizen dat ook zijn.

Meer in het algemeen word ik vaak met dit probleem geconfronteerd, vooral wanneer ik de voorkant van een meubelstuk (dat zich in het halffabrikaat van het meubel bevindt) op een scheidingswand (in het halfwerk "partitie") wil plaatsen en dat ik uiteraard alleen het front wil verplaatsen en niet het hele meubel.

Heeft iemand ooit in deze situatie gezeten?

Hartelijk dank

sans_titre-1.png
1 like

Maak subassemblages flexibel in plaats van stijf

4 likes

We moeten met plannen werken en deze plannen beperken

En het is deze planbeperking die het mogelijk zal maken om deze stukken te positioneren

@+ ;-)

1 like

Dat is het precies =), bedankt Alain.ERP

Voor degenen die het zich misschien afvragen, dit is wat een flexibele/stijve assemblage is:

http://help.solidworks.com/2016/french/SolidWorks/sldworks/c_Flexible_Sub-Assemblies.htm

2 likes

Flexibele sub-encembles zijn erg praktisch, maar erg zwaar voor SW.

Uit ervaring weten we dat ze verboden zijn in onze blends.

We hadden grote problemen met nadelen die altijd in het rood waren, assemblages die permanent overbelast waren en beperkende bugs.

FYI:

Flexibiliteit wordt niet herkend in lean assemblies.

Als het geheel zonder reden overbelast raakt, moet het worden omgeschakeld naar stijf en opnieuw worden gestreken naar flexibel.

Het stelt SW in staat om de beperkingen opnieuw te berekenen (terwijl het niet noodzakelijkerwijs werkt met een CTRL+Q of een groen licht)

2 likes

Het werkt eigenlijk goed in de montage, maar het onderdeel komt terug op zijn plaats als ik de subassemblage open om een tekening te maken.
Als het onderdeel eenmaal is beperkt volgens een referentie van een bovenliggende assemblage, is het dan mogelijk om het in de positie te bevestigen?

Als ik de assemblagestatus terugzet naar stijf, keert het onderdeel terug naar zijn oorspronkelijke positie, net als als als ik de assemblage open.

1 like

Pascal , dus hoe gebruik je een partitie die zich in een andere assemblage bevindt om een onderdeel te positioneren?

Zijn er andere methoden waarmee u geen foutmelding krijgt?

In principe maken we geen samenstellingen van stijve onderdelen (fysiek in werkelijkheid) ertussen.

Voor cilinder- of scharnierassemblages werken we met configuraties.

In sommige gevallen wordt er een munt of envelop ingestoken om aan vast te houden.

In andere gevallen worden de afmetingen gewoon van de ene assemblage naar de andere overgebracht.

Als je niet anders kunt, gebruik je de flexibiliteit om de positie te definiëren en vervolgens te bevriezen (het kan leiden tot colisie, maar je negeert het)

We voegen het onderdeel soms ook twee keer in (in het geval van zender-/ontvangersensoren onder een enkele referentie) en verbergen het deel dat te veel is.

Deze oplossingen zijn sterk afhankelijk van de context van de montage.

Het is moeilijk om u te vertellen hoe u dit moet doen zonder veel meer te weten over de architectuur van uw assemblages.

2 likes