Hallo
Ik ben een mechanisch ontwerper voor een kleine structuur, ik ben alleen in de positie en we moeten ons ontwerpbureau reorganiseren voor de creatie van een nieuwe reeks producten en de installatie van een ERP.
We hebben onze eigen producten in ons assortiment en we werken ook aan de deal op het gebied van zware machines. Wij maken gebruik van Solidworks.
Ik zou graag willen weten hoe u in uw ontwerpbureaus werkt, hoe u uw bestanden, subassemblages en assemblages verwijst, of u een bibliotheek van standaardonderdelen met of zonder software beheert , enz. ?
Bedankt voor je feedback,
Thomas
2 likes
Goedenavond Thomas
Dit onderwerp kwam een paar keer terug op het forum en bijna altijd waren de antwoorden
dat er bijna net zoveel nomenclatuur is als er fabrikanten en ontwerpers zijn.
Ik voeg eraan toe dat je gewoon moet zoeken naar een referentie van industriële onderdelen op het net om dit te begrijpen, regelmatige hoofdpijn ;-) .
Als u dan 1 set per jaar verkoopt of 300 /dagen met een dienst na verkoop, enz... Het is niet hetzelfde probleem.
Dit type analyse is vrij complex omdat het robuust moet zijn om veranderingen in de loop van de tijd te weerstaan.
Industriële organisatie is een baan op zich die vaak moeilijk te vatten is in een kleine structuur. En ik weet waar ik het over heb, want ik heb informatiesysteemarchitectuur gedaan.
Daarna hangt het af van de jaarlijkse volumes van inkomende en uitgaande objecten en de aard van de transformaties.
Ik kan je alleen maar veel succes wensen!
Vriendelijke groeten
3 likes
Ik zal waarschijnlijk het voor de hand liggende schrijven.
Het eerste is om met een zeer kritisch oog te kijken naar de bestaande gewoonten in de samenleving, om te zien hoe een diepe en dus brutale bevraging van deze toepassingen zal worden waargenomen en geaccepteerd.
In mijn ervaring heb ik nog nooit een dynamische koppeling tussen CAD en ERP bevredigend gezien. Het is beter om een gateway te bieden die een beetje macro-ontwikkeling vereist, zie hieronder de vraag over PDM.
Als gevolg hiervan vereenvoudigt het bestandsbeheer.
De kwestie van standaardbibliotheken is een tweesnijdend zwaard: het is praktisch (je hoeft het niet elke keer opnieuw te maken, het is altijd hetzelfde, je bespaart ruimte op de schijven) maar het is beperkend (in het geval van evolutie).
Wat de naamgeving van bestanden betreft, kunnen we niet zeggen dat er één methode is die de andere vervangt. Alleen het gebruik van een PDM maakt het mogelijk om zich te bevrijden van deze vraag en van veel fouten, maakt het mogelijk om evoluties te beheren, maar het heeft een aanzienlijke kost (menselijk en financieel), althans in het begin (PDM+ERP is op hetzelfde moment gestart = grote uitdaging).
Wat is de link tussen uw eigen productlijn en de machinebranche?