Afbeeldingen van verwijzingen naar beperkingen zijn bijgevoegd. Als ik op de tweede afbeelding "Beperking 1" vervang door een gezicht, is het probleem er nog steeds.
Ook heb ik een 3-stuk dat veel op 1 lijkt en de stressreferenties zijn hetzelfde. Met behulp van deel 2 en 3 is er geen probleem, de spanningsreferenties werken onafhankelijk van de volgorde waarin de onderdelen zijn ingevoegd.
Aan de andere kant zit ik in SP1. Hoe upgrade je naar SP5 als je weet dat het een netwerklicentie is die meerdere mensen kunnen gebruiken? Zijn er kosten verbonden aan de update?
SP1 lijkt een beetje op een bètaversie, je moet nooit lang werken met versies voor SP2 of SP3 (we wachten nog steeds op SP3 om een nieuwe versie te installeren).
De update is niet betaald en je zult al je posities moeten bijwerken. Normaal gesproken heb je rechtsonder in het scherm een SW icoontje en daar klik je op en zoek je naar update. Of anders in de opties.
Wanneer ik controleer op updates, vertelt Solidworks me dat er geen downloads beschikbaar zijn. Ik denk dat ik niet in staat ga zijn om over te schakelen naar SP5.
Ik blijf zoeken naar verwijzingen naar beperkingen.
@OBi WAN, bevestigd is een ritssluiting met de onderdelen.
Als ik Assembly1 invoeg en vervolgens Part1, dan werken de verwijzingen prima.
Aan de andere kant, in de andere richting (deel 1 dan montage1) werkt het niet meer.
@gt22 is er geen afhankelijkheid tussen beperkingsverwijzingen.
Ik heb een versie uit 2015 kunnen passen en in beide richtingen zijn de referenties te vinden, maar in het geval dat ik Assembly1 op Part1 invoeg, passen de referenties niet zoals ze zouden moeten.
Controleert de spanningsafhankelijkheden van onderdelen en assemblage
Om te zien
Verwijzingen naar beperkingen
Beperkingsverwijzingen specificeren een of meer entiteiten van een onderdeel die voor de automatische beperking moeten worden gebruikt. Wanneer u een onderdeel met een beperkingsverwijzing naar een assembly sleept, probeert de SolidWorks-software andere combinaties te vinden die dezelfde referentienaam en hetzelfde beperkingstype bevatten. Als de naam hetzelfde is, maar het type niet hetzelfde is, voegt de software de beperking niet toe. Hier zijn nog een paar dingen die u moet weten over beperkingsverwijzingen:
Onderdelen. U kunt verwijzingen naar beperkingen toevoegen aan onderdelen en samenstellingen. In assemblages kunt u de geometrie van de assemblage (zoals een vlak in de assemblage) of de geometrie van de component (zoals de zijde van een component) selecteren.
Stress referentie voortplanting. Wanneer u een halffabrikaat invoegt in een assembly op een hoger niveau, zijn de beperkingsverwijzingen die zijn gedefinieerd in de componenten van het subassembly, evenals de verwijzingen die zijn gedefinieerd in het hoogste niveau van het subassembly, beschikbaar voor automatische beperkingen.
Verwijzingen naar meerdere beperkingen. Een onderdeel kan meerdere beperkingsverwijzingen bevatten. De map Constraint References in de FeatureManager-ontwerpstructuur bevat alle verwijzingen.
Een onderdeel in een assemblage kan bijvoorbeeld twee spanningsreferenties hebben: bout en ring. Wanneer u een bevestigingsmiddel met een beperkingsreferentie die een bout wordt genoemd , naar de assemblage sleept, worden er beperkingen toegevoegd tussen entiteiten met dezelfde beperkingsverwijzingsnaam.
Verschillende entiteiten beperkt. Elke beperkingsverwijzing kan maximaal drie beperkingsentiteiten bevatten (primair, secundair en tertiair), elk met een eigen beperkingstype en uitlijning. Om ervoor te zorgen dat twee componenten automatisch worden beperkt, moeten hun beperkingsverwijzingen dezelfde hebben:
Naam
Aantal entiteiten
Type beperking voor overeenkomende entiteiten
Slimme vrienden. Wanneer de SmartMates PropertyManager is geopend, voegt de software beperkingen toe via beperkingsverwijzingen voordat geometrische SmartMates worden toegevoegd.
Een beperkingsverwijzing instellen:
Klik in een onderdeel of merk op Beperkingsverwijzing (werkbalk Referentiegeometrie) of klik op Invoegen, Referentiegeometrie, klik op Beperkingsreferentie.
De PropertyManager Constraint Reference (PropertyManager Constraint Reference) wordt weergegeven.
Typ onder Verwijzingsnaam een naam voor de beperkingsverwijzing.
Onder Primaire referentiefunctie:
Selecteer een vlak, rand, hoekpunt of vlak als het primaire referentiekenmerk. De entiteit wordt gebruikt voor mogelijke beperkingen wanneer u een onderdeel naar een assembly sleept.
Selecteer een verwijzingstype voor beperking en een uitlijning voor verwijzingsbeperking om de standaardbeperking voor de verwijzingsentiteit in te stellen.
U kunt stap 3 herhalen om secundaire en tertiaire functies toe te voegen.
Klikken.
De beperkingsverwijzing wordt toegevoegd aan de FeatureManager-ontwerpstructuur in de map Beperkingsverwijzingen.
In uw montage 1, in plaats van de schroeven als een spanningsreferentie te kiezen, kiest u de boor en plaatst u een coaxialiteitsref en het werkt, het zou de spanningsref bij een herhaling niet moeten waarderen.
EDIT: voorbeeld bijgevoegd volgende bestand te volgen