Hallo
Ik begin beperkingsverwijzingen op onderdelen te gebruiken om ze automatisch te positioneren bij het invoegen. Het werkt heel goed
Op een moer heb ik een beperkingsverwijzing gemaakt op een rand waarmee je automatisch coaxialiteit en toeval kunt creëren.
Ik zou graag willen dat de beperkingen de kamer volledig afsluiten.
Is er de mogelijkheid om de spanningsreferentie in te stellen om de rotatie van de coaxialiteit te vergrendelen?
Bij voorbaat dank voor uw hulp
Ik denk het niet, anders ben ik ook geïnteresseerd in de truc!
Voorlopig is de lockdown achteraf gedaan.
Hallo @jdardaine,
Ik weet niet of dit je kan helpen, maar op de globale assembly is het mogelijk om met de rechtermuisknop op de beperkingen te klikken en op alles vergrendelen te klikken.
Alle coaxiale spanningen in het geheel worden dan roterend vergrendeld. Een oplossing die echter niet direct automatisch is!
3 likes
Ik ben ook geïnteresseerd als je een andere oplossing vindt voor de roterende sluis... 
Het is nog steeds mogelijk om een nieuwe beperkingsreferentie te maken voor een vlak/vlaksymmetrie, maar dat zou 10 jaar terug gaan 
1 like
Goedenavond
Het is zo simpel als hier op de beperking klikken:
V2020 Sp5.0
Aan de andere kant lijkt de optie van niet te bestaan op constraint references. Dit is enigszins begrijpelijk omdat verwijzingen naar beperkingen geometrische entiteiten zijn, geen echte beperkingen.
SW zou het gedrag van de beperkingsverwijzingen tijdens het invoegen moeten wijzigen om de optie te kunnen toevoegen
1 like
Bedankt voor de tip @d_payen , ik wist niet dat het werkte om alle rotatie te vergrendelen door op de map te klikken:

2 likes
Voor mij is het hetzelfde.
Aan de andere kant kan deze optie snel de streng plaatsen, omdat u het aantal beperkingen aanzienlijk verhoogt, zodat het risico bestaat dat u op een bepaald punt in uw boom rood wordt:
Als een onderdeel al volledig beperkt is en je de rotatie van zijn coaxialiteitsbeperking vergrendelt, neemt logischerwijs het risico dat het in een lolly terechtkomt sterk toe bij de minste wijziging van het onderdeel.
Heb je praktische feedback over het onderwerp @d_payen ?
Hallo
Het instellen van beperkingsverwijzingen biedt de mogelijkheid om rotatie te vergrendelen vanaf SW2024:
Maar
@froussel terecht:
Zoals @d_payen zegt:
Het voordeel van deze oplossing is dat SW de spanningsrotaties alleen vergrendelt als de vergrendeling er niet voor zorgt dat het samenstel overbelast wordt.
2 likes
Hallo
Bedankt voor deze feedback. We zitten nog in de 2023 versie.
Er wordt gesproken over het wijzigen van de versie. We zullen opschieten en het in dit geval doen.
Ik heb de optie geprobeerd die @d_payen bood om alle coaxialiteiten in één keer te vergrendelen.
Het genereert niet overal rood. Rotatievergrendeling wordt alleen toegepast als deze geen overbelasting veroorzaakt. De software beheert het zelf.
Het werkt heel goed.
Voor een keer is het goed doordacht tot het einde...
4 likes