We zijn deels bezig met AUTOCAD LT 2014, en bij het maken van tekeningen plaatsen we informatie buiten het printframe (in onze modellen) om snel te hergebruiken. Alleen dit deel is grijs en de tekst en de muiscursor worden onzichtbaar.
Is het mogelijk om deze kleur zelfs via het register te wijzigen, anders dan door zwart of grijs met de optie/display/ aan- of vinkje bij "Toon papieren achtergrond"
Bij voorbaat dank voor uw aandacht voor dit verzoek.
Deze techniek wijzigt de hele achtergrondkleur en niet alleen de buitenkant, dus pas op dat je geen achtergrond krijgt met dezelfde kleur als de lijnen.
Aan de andere kant vind ik het moeilijk om te begrijpen waarom de buitenkant van het afdrukgebied grijs is, terwijl onder Autocad het afdrukgebied over het algemeen door de gebruiker wordt gedefinieerd.
Voor zover ik weet, is het niet mogelijk om de achtergrondkleur van de tabbladen in de papierruimte te wijzigen. De enige aanpasbare kleur is de kleur van het papier in het menu "Opties", tabblad "Weergave", "Kleuren... " en het aankruisvak 'Toon papierachtergrond' ingeschakeld.
Na een snelle zoektocht en beoordeling van het register, denk ik niet dat dit mogelijk is! Sorry.
Aan de andere kant, na het herlezen van uw probleem, zou u dit moeten weten:
Als u de kleur van het papier (afdrukgebied) instelt op wit (standaard), verandert de cursor en de "standaard" kleur (wit of zwart, afhankelijk van de context) automatisch in zwart.
Als u de papierkleur instelt op zwart, verandert zowel de schuifregelaar als de "standaard" kleur automatisch in wit.
Als u een andere kleur toepast, verandert de schuifregelaar niet van kleur.
Het probleem van het bekijken van de cursor buiten het afdrukgebied kan eenvoudig worden opgelost door er een andere kleur aan toe te kennen ("Crosshair" -parameter).
Aan de andere kant hebben ze voor teksten de kleur van de laag waaraan ze zijn bevestigd, tenzij dit wordt opgelegd (anders dan "DuCalque" of "DuBloc"). U moet dan de kleur van de laag met de teksten wijzigen.
Persoonlijk behoud ik de standaardkleuren, behalve de "Uniforme achtergrond" van de 2D-objectruimte die ik verander in wit. Met deze opstelling heb ik geen problemen. Mijn redenering is dat als je niet goed kunt zien op het scherm, je het op papier ook niet beter zult zien. Naar mijn mening is dit de eenvoudigste en meest praktische.
Hallo, hier is het antwoord voor AutoCAD 2015 (ik heb de 2014 niet om te testen). Ja, u kunt de kleur van de achtergrond van de presentaties wijzigen zoals weergegeven in de bijlage.
Het lijkt erop dat de optie om deze kleur te wijzigen gemakkelijk te vinden is in de opties... van de 2015-versies, zoals deze video van Autodesk laat zien.