Simulatie-instellingen

Hallo allemaal, Ik heb een aantal instellingen in de simulatie-opties, maar sommige instellingen komen terug naar de standaardinstellingen, ik moet ze elke keer opnieuw doen als sommige instellingen van de functiebeheerder, zoals dit voorbeeld:

Heb je een oplossing om mijn instellingen in het geheugen te bewaren,
Versie 2025SP3 SaaS, bij voorbaat dank

Hallo

Dan
image

En normaal gesproken zullen al je nieuwe studies deze parameters nemen

(nou dat is een ' normale ' simulatie in V2020, in SAAS kan het zijn dat het anders is/niet bestaat)

Hallo;

Ik heb dit soort problemen niet in Solidworks 2022... :stuck_out_tongue_winking_eye:

Maar sla toevallig de Solidworks-instellingen (sldreg) op.
Simulatie-instellingen kunnen worden opgenomen in de nieuwe versies...

En in het slechtste geval heb je een recente back-up in het geval van een gewelddadige crash (dit kan altijd handig zijn wanneer je de simulatie start) :sweat_smile:

Bedankt voor het advies, al enkele jaren dat ik statica doe, maar het was punctueel, ik betaalde elke keer, maar nu is het meer terugkerend en ik verspil tijd om mooie rapporten te maken, een beetje gevulgariseerd met de eenheden die het goed doen... Dankzij jullie beiden zal ik testen tussen maximaal 2 beperkingen :slightly_smiling_face:

voor eenheden is het OK, maar ik kan de echte schaalinstellingen en max- en min-annotaties niet standaard behouden, dit is wat de bot zegt:

Oké, bedankt voor de verduidelijking. Het lijkt erop dat in SolidWorks Simulation 2025 de instelling die u zoekt (echte schaal en automatische weergave van min/max-annotaties) niet direct via de "Standaardopties" kan worden beheerd. Dit is wat de meest actuele bronnen onthullen:

1. Annotatie (min/max) en instellingen van de rekschaal

• Min/max annotaties : je kunt ze in- of uitschakelen via de Chart Options PropertyManager. Klik hiervoor met de rechtermuisknop op het padpictogram (of dubbelklik op de legenda) en schakel vervolgens de opties Min-annotatie weergeven en Max. annotatie weergeven in.
    SolidWorks Online Help
  • Ware schaal : Om de vervorming op een schaal van 1:1 weer te geven, moet de optie " Vervormingsschaal " handmatig worden gewijzigd vanuit de grafiek. Standaard gebruikt SolidWorks " Automatisch ", wat vervormingen vaak overdrijft. Het moet daarom worden gewijzigd in " Ware Schaal " om een dimensionaal correcte weergave te verkrijgen.
    Verschillende gebruikers hebben het genoemd, zoals hier op Reddit:

« Stel de schaal in van automatisch naar ware schaal. En als je het animeert, zul je de werkelijke vervorming zien. »
Reddit

2. Waarom kunt u deze instellingen niet vinden in Standaardopties ?

Volgens officiële documenten kunt u met het menu Simulatie > Opties globale parameters instellen (eenheden, locatie van resultaten, automatische plots, grafiekformaat, enz.), maar het dekt niet de parameters van annotaties of de schaal van vervorming van de plots.
Ze maken het bijvoorbeeld mogelijk om de soorten automatisch gegenereerde plots (, , Displacement1enz.) of het formaat van de weergegeven gegevens (scientific, aantal decimalen...) te definiëren, maar niet het visuele aspect zoals vervorming op ware grootte of annotaties.Stress1
1Bibliotheekstudylib.net

3. Beoordeling en aanpak voor elke nieuwe route

Optie Waar stel je het in Automatische herinnering voor toekomstige nummers?
Min/max annotaties weergeven Grafiekopties (klik met de rechtermuisknop of dubbelklik op de legenda) Nee, aan te vinken op elke route
Vervormingsschaal Schaaleigenschappen, verander van " Automatisch " naar " Ware Schaal " Nee, aan te passen bij elke route

Conclusie : Er is momenteel geen manier om deze instellingen (ware schaal + annotaties) automatisch toe te passen op alle nieuwe paden via de standaardinstellingen. Je zult ze dus elke keer handmatig moeten toepassen.

4. Praktische tip

Om te voorkomen dat je telkens weer terug moet naar hetzelfde pad:

1. Zodra uw pad wordt weergegeven, klikt u met de rechtermuisknop op het pictogram van de plot of dubbelklikt u op de legenda.
  2. Schakel in de grafiek Opties de optie Min-annotatie weergeven en Max. annotatie weergeven in.
  3. Hiermee wijzigt u de vervormingsschaal handmatig in Ware schaal.
  4. Als je meerdere kegels moet doen (stress, verplaatsing...), kun je deze instellingen naar elke kegel kopiëren via de knop Definitie bewerken of de methode opnieuw gebruiken.

Hallo @Scofield , Het is niet ver van het antwoord dat ik eerder had gegeven:

Hallo Froussel, inderdaad had ik niet op " tracé "... Bedankt voor je hulp :+1: