Bescherming Relais

Hallo

Wat is in een elektrisch netwerk van het HVA-type het verschil tussen een direct beveiligingsrelais en een indirect beveiligingsrelais?

Bij voorbaat dank

Uh, zonder enige specifieke kennis, zou ik zeggen dat een direct beveiligingsrelais werkt op de spanning van het netwerk, terwijl een indirect relais in een andere hoeveelheid werkt (temperatuur,..), maar goed om met veel voorzichtigheid te nemen gezien mijn beperkte vaardigheden.

Hallo

Het verschil tussen de twee is als volgt:

• Direct contact:

Het is het contact met de elektrische onderdelen van de apparatuur, schakelaars, enz. Kortom, uw vinger rechtstreeks op schakelaars plaatsen is direct contact.

• Neem indirect contact op:

Het is het feit dat je indirect wordt beïnvloed door de stroom vanwege een isolatiedefect. Kortom, een kale film raakt het metalen frame van de machine, de operator raakt de behuizing aan met zijn vingers, hij krijgt dan indirect contact.

De belangrijkste beschermende maatregelen tegen direct contact zijn:

• Isolatie van de actieve delen van de elektrische apparatuur (kanaal, enz.).
  • Bescherming door middel van dozen, schilderijen, etc. die elektrische apparatuur ontoegankelijk maken.
  • Buiten bereik, op afstand voor de HV.

Bescherming tegen indirect contact:

• In het geval van een isolatiefout moet de stroomtoevoer naar het circuit met de storing automatisch worden uitgeschakeld. De DDR (Residual Current Differential Circuit Breaker) wordt gebruikt. Het principe is om de foutstroom te detecteren die door de aarde gaat.
4 likes

Naast wat "de meeuw" zei (wat een goed antwoord is), geef ik je een link naar een EFRO-document over de bescherming van HVA-netwerken.

http://www.erdfdistribution.fr/medias/DTR_Racc_Prod/ERDF-NOI-RES_13E.pdf