Dimensioneringsrelatie tussen 2 plannen

Hallo

Ik zou graag willen weten of het op Solidworks mogelijk was om een "Vergelijking" -relatie te maken zodat de dimensies identiek zijn tussen 2 verschillende vlakken?

Bedankt.

Natuurlijk.

Geef uw ribben weer, selecteer vervolgens de 2 ribben, klik met de rechtermuisknop en "Koppel ribben"

Of klik op een van de 2 zijden, typ vervolgens als een waarde = en klik met de linkermuisknop op de kust waarnaar deze verwijst.

3 likes

Wees voorzichtig dat de afmetingen niet op hetzelfde onderdeel zijn, ik wil een relatie creëren tussen 2 dimensies op 2 verschillende onderdeelbestanden.

Als de stukken in dezelfde assemblage zitten, geen probleem, doe wat mijn eerste antwoord is.

Anders moet je in de vergelijking = markeren en de naam van de rib van het andere stuk plaatsen door aan het einde toe te voegen @nomdelapièce

Voorbeeld: =D4@Esquisse3@piecex.share

Maar het probleem is dat de kust die onder druk komt te staan niet kan worden veranderd. De "master"-classificatie zal moeten worden gewijzigd

Het beste denk ik om een vergelijking te maken zoals x = 25mm bijvoorbeeld en dit vergelijkingsbestand in tekst te exporteren. Importeer vervolgens het tekstbestand in het andere deelbestand om dezelfde vergelijking te hebben met dezelfde zijde die grijs zal zijn omdat deze zal worden gekoppeld.

lien.png
2 likes

Het werkt niet, ik begrijp niet waarom ik doe wat je me hebt verteld.

sans_titre.png

U moet de volgende syntaxis in de waarde van uw beoordeling zetten:

="D1@Esquisse1@xxx.SLDPRT"

of, in het geval van een dimensie die het resultaat is van een mengsel:

="D1@Esquisse1@xxx.SLDASM"

1 like

Laat me het samenvatten.

Ga naar je kamer 1, in vergelijkingen en voeg een globale variabele toe die je een naam geeft die je maar wilt.

Vertel deze variabele om gelijk te zijn aan de D1-score ( X = D1@esquisse1)

Vervolgens exporteer je als tekstbestand met behoud van de links.

Dan ga je naar je kamer 2, naar vergelijkingen en doe je "importeer"

Je importeert het tekstbestand van deel 1.

Beide kusten moeten dezelfde naam hebben. D1@esquisse1 bijvoorbeeld, anders ga je je irriteren denk ik.

In het slechtste geval, stuur je 2 stuks, ik zal kijken.

@Bart,

Ik ben het niet met je eens. De twee partijen kunnen totaal verschillende namen hebben. Dit vormt geen enkel probleem.

Persoonlijk "dubbelklik" ik op de doelschets, de afmetingen verschijnen dan. Ik "dubbelklik" op de kansen die me interesseren. Dan schrijf ik in de waarde direct de syntaxis die ik hierboven heb aangegeven.

Dan werkt het direct

2 likes

Ja voetje, dat heb ik hem hierboven uitgelegd, maar het werkt niet bij hem

Normaal gesproken ontbreken de aanhalingstekens in de vergelijking.

Edit: Dit is ook de syntaxis gespecificeerd door Petettied.

Kleine vraag overigens, want ik zie het nergens genoemd staan. Maar de twee stukken mogen niet in alle gevaren in hetzelfde bestand zitten?

Als de twee stukken van @Mathieu ANGER niet in hetzelfde repertoire zitten, zal het dan geen probleem voor hem zijn?

1 like

@coin34coin

Dus na een paar tests te hebben gedaan, moet je:

- Of, inderdaad, dat de stukken in hetzelfde repertoire zitten.

of

- Of ze zijn allebei open op het moment van schrijven van de vergelijking. Ze houden dan de link zodra deze gesloten is.

3 likes

De aanhalingstekens, voor mij was het logisch ^^ =)

2 likes

Het maakt niet uit hoeveel ik doe zoals je me vertelde, er is niets en de twee bestanden zijn open en staan in dezelfde map.

sans_titre.png

Dus nu ben ik aan het drogen!! Ik zie niet in waar de pb kan zijn. Alles lijkt me ok...

Is het mogelijk om de twee bestanden in kwestie te delen, zodat we een kijkje kunnen nemen?

Als je ".part" aan het einde van je vergelijking zet in plaats van ".sldprt", werkt het dan niet?

Nee Bart het verandert niets, ik heb in het begin alles in hoofdletters geprobeerd, allemaal kleine letters, allemaal hoofdletters.. Niets helpt.

Hallo

Ik denk dat het gevaarlijk is om het ene bestand rechtstreeks door het andere te willen aanvallen.

Voor mij is de beste oplossing het externe tekstbestand met betrekking tot de twee bestanden zoals aan het begin voorgesteld door @Bart.

@+

2 likes

Ja, ik denk dat het vergelijkingsbestand het beste is om te doen.

Anders, als u geen moeite wilt doen, voegt u de twee delen in een assemblage in, u hoeft alleen maar een eenvoudige formule te maken door = te typen en vervolgens op de overeenkomstige kant te klikken.

De koppelingen worden automatisch gemaakt omdat de onderdelen zich in dezelfde assemblage bevinden

2 likes