Ik voer een studieproject uit op een aluminium blok waar een watercircuit is.
Het principe is eenvoudig, ik heb een aluminium blok dat op 20 graden staat, ik zou graag water door een circuit willen laten lopen dat in hetzelfde aluminium blok is gemaakt op 3 graden. op het aluminium blok zit een PP-membraan met een begintemperatuur van 200 graden. Mijn doel is om de afkoelsnelheid te bestuderen als functie van de positie van de waterdoorgang enz.
Ik zou graag willen weten of mijn aanpak de juiste is.
Allereerst gebruik ik stroomsimulatie om de watervloeistof te creëren, ik zet een inlaatdruk van 4 bar in totale druk (P0), en vervolgens stel ik voor de uitlaat een omgevingsdruk in die gelijk is aan de atmosferische druk. Hoe kan ik het drukverlies door mijn stroomkring zien? Ik heb de indruk als ik de simulatie start dat hij automatisch de omgevingsdruk uitoefent die ik hem een drukverlies van 3 bar in mijn circuit geef.
Dan ga ik naar de simulatiemodule, in de eigenschappen van het project, dus ik zet het in een voorbijgaand regime om de evolutie in de tijd te zien en ik voeg het fld-bestand toe dat door Flow-Simulation is gemaakt en ik voeg dan mijn temperatuurrandvoorwaarden toe.
Is mijn methode goed voor mijn vloeistof om goed in te werken op de koeling in mijn blok?
U kunt uw bestand(en) of schermafbeeldingen plaatsen
voor een beter begrip van uw probleem
welke versie van SW heb je?
als ik het goed begrepen heb maak je een aluminium koeler
die een temperatuur heeft op de omgevingsbasis 20°
Je hebt in deze koelere spoelen waar water passeert
dit water bevindt zich op een inlaat van 3° en heeft een druk van 4 Bar
met een vrije uitlaat dus druk = bij de externe druk
aan de buitenhuid van deze koeler, in ieder geval aan één kant
je hebt een PP-membraan dat zich op 200° bevindt
hoe gebeurt deze temperatuur (via injectie denk ik ;-) ) dus je mal omdat ik denk dat het een mal is die het is
is niet op 20° omdat het gevulde volume een bepaalde dichtheid van het product heeft en een bepaalde temperatuur in tijd x die u een calorisch vermogen geeft
Dus ja, naar mijn bescheiden mening ontbreekt het aan veel informatie
Screenshots De bestanden zijn naar mijn mening welkom om je probleem correct te beantwoorden
Als je het drukverlies wilt zien, zet dan een drukdoel bij de in- en uitgang, dit geeft je de drukval door het verschil te maken.
Bedoel je dat je de Solidworks simulatiemodule gebruikt na de flow module? Wat heeft het voor zin? Naar mijn mening, als ik goed begreep wat je wilt doen, heb je alleen flow nodig, je kunt ook transient met flow doen.
Wees preciezer, waar ben je precies in je instellingen? Heb je de transient-optie ingeschakeld in de instellingen? Je hebt beginvoorwaarden ingevoegd...
@ Shark 599 kun je ons uitleggen waar de oplossing is?
Het leidt in geen geval tot een reactie
@+ ;-))
screenshots hebben gehad in PM en je een tijdlang niet hebben geleid in je aanpak
en vraag ook om deze genoemde schermen op de communicatiedraad te plaatsen
Ik kan niets overtuigends vinden in je antwoord
Wat is de status van uw calorieberekening om af te koelen? (de grond van uw PP backing)
massa, temperatuur en tijd, hetzelfde voor koeling, dus wat daaruit zou voortvloeien, de stroming van de vloeistof van deze genoemde koeling die + de ondersteuning is van uw waterkrachtspiraal is niet optimaal voor een maximale warmte-uitwisseling.
Het lijkt mij dat je nog steeds over je probleem moet nadenken