Relatie tussen parameters - Catia V5

Hallo 

Ik wil aan mijn skelet met de parameters A en B een beperking toevoegen zodat als A groter is dan 30, B 0 is. b wordt begrensd tussen 0 en 360 en a tussen -30 en 90. 

Heeft iemand een idee? 

Hartelijk dank bij voorbaat

Hallo, heeft u de Kennismodule (KWA)?

Als dat het geval is, moet u een reactie maken (waardeverandering op parameter A) en door a gaan (parmeter b).

Een gebruikersparameterwaarde (-30; 90)

B Waarde gebruikersparameter (0; 360)

B is de gebruikersparameter die door de reactie wordt geëvalueerd.

als 'A' > 30 mm

{
    'B' = 'b' 

}
anders 

{
    'B' = 0 mm

Bericht ("A is minder dan 30 mm, B neemt de waarde 0 mm aan")

}

1 like

Toegang tot de KWA-module

We gebruiken deze module omdat we geen "als"-voorwaarde in een formule kunnen invoeren.

1 like

OK, als je geen KWA hebt, is het mogelijk, afhankelijk van de geometrie die je bestuurt, om het gewenste gedrag te krijgen door middel van formules.

Op de onderstaande afbeelding heb ik in de schets twee beperkingen gemaakt voor dezelfde geometrie-entiteit.

De ene heeft 0 mm (niet-geactiveerd), de andere is gekoppeld aan gebruikersparameter B.

De Booleaanse gebruikersparameter zorgt voor voorwaarde A > een 30

Daarna hoeft u alleen maar de activeringsstatus van de beperking te koppelen aan de Booleaanse parameter.

één = Boulean

De andere Niet (Booleaans).

Duplicaat vernietigd

Hallo

Ik heb de KWA-module niet, maar ik begreep en slaagde erin om de andere techniek die je me gaf op te zetten. Bedankt! 

Ik heb echter een nieuw probleempje: de hoek die ik naar de zijkant wil, is een hoek die de oriëntatie van een vlak ten opzichte van een as bepaalt. Ik kan dus geen nieuwe rib toevoegen. Heb je enig idee wat ik zou kunnen doen? Of is het niet mogelijk om 2 hoeken te plaatsen om de oriëntatie van een vliegtuig te regelen? 

Hartelijk dank 

Hallo

Ik heb de KWA-module niet, maar ik begreep en slaagde erin om de andere techniek die je me gaf op te zetten. Bedankt! 

Ik heb echter een nieuw probleempje: de hoek die ik naar de zijkant wil, is een hoek die de oriëntatie van een vlak ten opzichte van een as bepaalt. Ik kan dus geen nieuwe rib toevoegen. Heb je enig idee wat ik zou kunnen doen? Of is het niet mogelijk om 2 hoeken te plaatsen om de oriëntatie van een vliegtuig te regelen? 

Hartelijk dank 

Hallo

Ik heb een video bijgevoegd die de oplossing beschrijft.

Het is haalbaar direct op het vlak, maar het zal robuuster zijn vanuit een rechte lijn en door het vlak te herdefiniëren met twee rechte lijnen.

Op de video beperk ik het einde van de regel tot een oorsprong, dan twee hoekbeperkingen.

Tijdens de video vergat ik nog een laatste loodrechtheidsbeperking tussen de lijn en de as, deze moet worden gemaakt (om de laatste vrijheidsgraden te verwijderen).

Merk op dat ik twee lijnen heb gemaakt, Ref-1 en Ref-2-toevallig. Omdat u geen twee identieke beperkingen kunt maken voor dezelfde invoer.

contraintes.mp4