Hallo allemaal
in mijn werk is solidworks 2019 bijgewerkt door SW 2024
Ik heb een probleem in een assemblage
Ik kan geen relaties tussen een schets en een geïmporteerd onderdeel in de assemblage plaatsen.
vergadering
1 rechthoekige plaat.
Een geïmporteerd onderdeel dat ik heb gepositioneerd met behulp van beperkingen
en op de plaat in de bewerkingsmodus trek ik mijn schets over.
Maar als ik punten of lijnen selecteer, heb ik alleen die van mijn schets, die van het onderdeel verschijnt niet
Ik heb hetzelfde probleem met een geïmporteerd onderdeel dat beperkt is in een assembly en het maken van een nieuw onderdeel in deze assembly.
Voorheen met SW2013 en 2019 geen probleem.
(Ik ben niet degene die de update heeft gedaan)
Dank u voor uw inzichten.
Groetjes
Fred
Hallo en welkom;
Ik weet niet zeker of ik alles begreep... (screenshots kunnen helpen...)
Heb je het geprobeerd met verschillende weergavemodi? (bedraad; verborgen lijnen...)
Kijk ook in de Solidworks-opties of je het maken van externe referenties hebt toegestaan...
https://help.solidworks.com/2024/french/SolidWorks/sldworks/HIDD_OPTIONS_EXTERNAL_REFS.htm?verRedirect=1
https://help.solidworks.com/2024/french/SolidWorks/sldworks/t_Controlling_Creation_of_External_References.htm
Vriendelijke groeten.
Ik neig naar de externe ref-toestemming als @Maclane (1 en 2) of zelfs meerdere contexten toestaan (nr. 3 in tools-opties):
Cf: SW2020 screenshot aan te passen volgens SW2024
Hallo allemaal
bedankt dat je de tijd hebt genomen om me te antwoorden Maclane & Sbadenis
Ik zal proberen screenshots aan je toe te voegen, zodat het begrijpelijker is.
Ja, ik heb het geprobeerd met verschillende modi (bedraad; verborgen lijnen...)
Maar ik kan de entiteiten die ik wil niet selecteren.
Ik zou kijken naar maandag, in de Solidworks-opties.
Bedankt voor je hulp
Fijn weekend
Vriendelijke groeten
Fred
Hallo allemaal
Ik heb externe referenties ingecheckt zoals je me vertelde
Het maken van externe verwijzingen naar het model toestaan is niet aangevinkt.
Nu kan ik in een assemblage een nieuw onderdeel maken en vooral de gewenste verhoudingen plaatsen
Bedankt voor je hulp
Een fijne dag
Fred
Hallo
Mijn antwoord zal niet noodzakelijkerwijs direct verband houden met het onderwerp, maar om dit soort ongelukken te voorkomen bij het overschakelen van de ene versie naar de andere, moet u een installatie uitvoeren op een " test " werkstation om een configuratiebestand te genereren op de nieuwe versie die identiek is aan de vorige versie.
Edit: Vergeet niet om het antwoord van @sbadenis te selecteren als het beste antwoord op uw probleem
Ok Cyril.f
Bedankt
Ik geef het door aan de persoon die de implementatie van de nieuwe versie heeft beheerd
Een fijne dag
Groetjes
Fred