Waarde koppelen/extraheren van een globale variabele aan een familie van onderdelen

Hallo

Ik zou graag de waarde van een van mijn globale variabelen in mijn deelfamilie willen extraheren om er formules achter te maken

Ik heb het geprobeerd met $valeur@naam van de global@equations variabele en dubbelklikken op de kust in kwestie, maar het resultaat is in beide gevallen identiek.

Het geeft me de vergelijking van de totale waarde in het eerste geval en de vergelijking van de dimensie in het tweede geval, maar niet deze waarde (die zou moeten variëren afhankelijk van de gekozen onderdelen), zie afbeelding

Als iemand de oplossing heeft, ben ik een nemer,

Bij voorbaat dank.

capture.png

Hallo 

Het doet me denken aan een soortgelijk ding met betrekking tot de formaten van de cel, (uit het geheugen, probeer het "standaard" formaat), 

Waarom zet je de vergelijkingen niet rechtstreeks in het Excel-bestand van de familie van onderdelen?

1 like

Hallo;

Ik ben het met sbadenis eens, het is gemakkelijker om rechtstreeks met Excel-formules te werken dan met Solidworks-vergelijkingen.
Vriendelijke groeten.

1 like

Het standaardformaat wordt toegepast, maar het werkt niet.

En wat betreft het plaatsen van de vergelijkingen in de familie van onderdelen, waarom niet, maar momenteel is dit wat wordt gedaan door Solidworks, maar de waarde is niet beschikbaar terwijl ik deze waarde graag zou willen kunnen gebruiken om er formules omheen te maken.

probeer dit: (Fragment uit Solidworks 2020 Help)
Wanneer u globale variabelen instelt in een artikelfamilie, kunt u alleen constante decimale waarden toewijzen. Als u een waarde op basis van vergelijkingen voor een globale variabele wilt definiëren, verwijdert u eerst de kolom uit de artikelfamilie en definieert u de vergelijking vervolgens met behulp van Hulpmiddelen > vergelijkingen.
Welke versie gebruik je? Als het eerder is dan 2016 SP4, nog een track hier:
https://www.lynkoa.com//problême-avec-les-variables-globales...

Hoi Maclane,

Ik ben op solidworks 2021, mijn probleem is dat ik deze dimensie al beheer met tools>equation (zie afbeelding), maar als ik het in mijn deelfamilie noem, geeft het zijn vergelijking en niet deze waarde (zie afbeelding van het eerste bericht)

capture.png

Hallo

Heb je geprobeerd een dimensie te creëren die parallel wordt aangestuurd met je dimensie die verbonden is door zijn vergelijking?

Deze beoordeling op basis van uw beoordeling op basis van vergelijkingen wordt automatisch bijgewerkt.

NB: Er kunnen echter nog steeds problemen zijn met herberekening/reconstructie van dimensies tussen de 3d- en de Excel-tabel.

Hallo

Bedankt allemaal, mijn probleem is opgelost dankzij de oplossing van Froussel