Upgrade van onze SW-licentie

Hallo

Vandaag heb ik een vraag over de update van de solidworks licentie.

Wij zijn een KMO, er was 2 jaar lang geen ontwerper meer, ik ben 9 maanden geleden aangekomen en de licentie dateert van 2013.
Ik wilde zorgen voor het opnieuw kopen van de nieuwste versie, maar door tijdgebrek was het uiteindelijk een vertegenwoordiger die 3 weken geleden contact met me opnam.

De prijzen zijn onbetaalbaar, ik wilde weten wie de verschillende wederverkopers zijn en wat de gemiddelde prijzen hiervoor zijn?

Dank u voor uw advies

U heeft MyCadServices. plus ze zijn partners van Lynkoa, wat goed is;)

Ok dank je, ik zal ze bekijken.

Mycad-service en axemble

Wie zou de beste zijn?

Hallo

Kijk hier om SW-dealers te vinden: 

http://www.solidworks.com/sw/purchase/varlocator.htm

1 like

In feite heeft coin37coin het over Axemble.

Het beleid van dssault om te wijzigen voor licentieverlengingen: http://www.lynkoa.com/forum/solidworks/modification-de-maintenance-solidworks

[bewerken: ] Dus MyCadServices = Axemble aanbod

1 like

MyCadServices zijn diensten van Axemble

1 like

OK dank je, ik zie het, dus op dit moment heb ik ze alleen... Ik zie op de andere link die je me hebt gepost

Edit: a priori foutieve informatie, zie Coyote's bericht hieronder. Het is geen versieprobleem, maar een datumprobleem: je moet vóór 1 januari kopen om de update minder te laten kosten.

Hallo

Ja, ik was van plan om hetzelfde te zeggen als @remrem:

De 2016 versie is duurder, omdat je de prijs betaalt van alle jaren onderhoud waar je niet voor onderhoud hebt betaald, binnen de limiet van de prijs van een "nieuwe" licentie.

Misschien is er door het kopen van de 2015-versie dit probleem niet: vraag misschien de winkelier naar de prijs van de 2015- en 2016-versies.

1 like

Hallo

Wees voorzichtig met wat je schrijft, de 2016-versie is niet duurder! Het is al beschikbaar voor aankoop en de wijziging van het prijsbeleid van Dassault zal pas in januari 2016 van kracht zijn.

In een webinar verduidelijkte Axemble precies vanmiddag.

Daarin stond bijvoorbeeld dat:

• als @uettwiller.gaetan vandaag zijn licentie wil updaten, kost dat hem 500€ aan reactiveringskosten + de kosten van onderhoud (1500€ voor SW standaard, 1700 voor SW Pro, ....)
  • Als @uettwiller.gaëtan wacht tot 1 januari om zijn onderhoud te hervatten, kost hem dat NB van jaar x (1500 of 1700 of ...)+ (1500 of 1700 of ....)

Dus als @uettwiller.gaetan vandaag in SW pro is, heeft hij het voor 2200€, in januari (indien gestopt in januari 2013) 6800€.

Ik kan @uettwiller.gaetan dus alleen maar adviseren om zo snel mogelijk weer in onderhoud te gaan.

@+

6 likes

Ik raad je aan om het voor december te kopen!

Je hebt de keuze, Avenao, Axemble enz...

Pro niveau, opvolging etc... Ik raad Axemble aan =)

2 likes

Hallo

Afgezien van de prijsoverwegingen waarvan ik denk dat ze niet veel zullen fluctueren tussen wederverkopers (ik stel me voor dat er een prijs is die min of meer wordt vastgesteld door Dassault, zoals elk product dat wereldwijd wordt verkocht), let op de aangeboden diensten en vraag de klanten van deze wederverkopers in het bijzonder naar de efficiëntie van de hotline.

Uit mijn ervaring en de ervaringen die ik heb opgedaan op Lynkoa, als ik morgen in een bedrijf aankom dat SW wil kopen, ga ik zonder aarzelen naar Axemble.

3 likes

Goedenavond

Om de overgang van de ene wederverkoper naar de andere te vermijden, beperkt Dassault de concurrentie.

Dan met het buy-out verhaal (ik denk dat Cadware is overgenomen door Axemble) het beperkt veel meer.

en Laatste punt, dus ja, na 31 december betalen we voor één onderhoud per jaar, niet afgenomen maar binnen de limiet van een nieuwe licentie.=> is het ook de moeite waard als de premie ten koste gaat van de standaard? Net als de huidige promotie.

1 like

Ja, @Gerald klopt, aan het einde van het jaar zijn er een aantal nogal interessante promoties.

Zoals @Benoit stelt: niet alle resellers zijn gelijk! U moet meer te weten komen over de diensten enz.

Ik kan het zien met mijn vriendin die door iemand anders dan Axemble gaat ... Het laat eerlijk gezegd te wensen over (liegen over de zorg, PB gemeld opgelost wanneer niet, etc)

Op dezelfde manier kon ik een sollicitatiegesprek voeren bij een van hen... Het was niet heel, heel glorieus in de manier waarop het werd gedaan. Om betaald te worden om een training te volgen die mogelijk kan leiden tot aanwerving. Het werpt meteen licht op de filosofie en incompetenties van sommige telefooncentrales.

Ik ken de backstage van Axemble helemaal niet, maar het zijn 3 of 4 verschillende bedrijven die ik doe die er doorheen gaan. En over het algemeen is het een uitstekend rendement:) (er zijn altijd wel een paar cagades .. maar dat is normaal^^)

@Gerald, Visiativ (Axemble) kocht Imalia (Cadware).

In feite en op dit moment zijn de 2 winkels nog steeds commercieel gescheiden, dus niets belet om ze afzonderlijk te raadplegen.

@coin37coin, ik moest een interview doen in hetzelfde huis...

1 like

En jij bent ook psychologisch geblokkeerd om bij hen te kopen? Stelt me dat gerust^^

Hoi allemaal

Ik heb de balans opgemaakt van uw verschillende antwoorden.

In de links zag ik AJ-oplossingen, waarnaar werd verwezen door dassault. Ik ontdekte dat ze een bureau hebben naast mijn huis, heel praktisch voor trainingsdagen. 

Wat betreft de prijzen van de licenties, het is inderdaad hetzelfde volgens de verschillende offertes die ik heb gekregen.

Aan de andere kant zie ik je meestal niet praten over de AJ-oplossing op het forum, wat nogal serieus lijkt?!

Ik wacht nog steeds om de balans op te maken van een training "op maat".

Bedankt

@uettwiller.gaetan zijn ze waarschijnlijk erg goed: maar ze zijn geen "grote" wederverkoper. Daarmee bedoel ik dat ze voornamelijk gevestigd zijn in FC Elzas en Lotharingen... Het beperkt dus een beetje om te weten ;) (Ik denk dat ik ze  tegenkwam in 1 doos van de 4 die ik in Besançon heb gemaakt.)

Nu, zoals je zegt. Ze staan direct naast je huis, wat handig is voor reactievermogen/training. Een "kleine" zijn is niet noodzakelijkerwijs een garantie voor slechte kwaliteit

1 like

@uettwiller.gaetan voor informatie is het mogelijk dat dit forum is georiënteerd axemble, want van mijn kant is het via hen dat ik hier ben geregistreerd. En ik denk niet dat ik de enige ben.

Wat ik het leukst vond aan axemble is het Mycadservice-aanbod en alle beschikbare hulpprogramma's. 

Je moet erachter komen wat AJ te bieden heeft.

Nu zijn de prijzen gelijk, maar er zijn ongelijkheden. Ik heb bijvoorbeeld een collega die zijn premium onderhoud betaalt tegen de prijs van het standaardonderhoud, terwijl het verboden zou moeten zijn

Waarom weet ik niet, maar als je leverancier aan zijn marge krabt, kun je onderhandelen.....

2 likes