Solidworks-instellingen resetten

Hallo

Ik zou graag willen weten of iemand weet hoe ik de Solidworks-parameters op nul kan zetten, zonder de licentie te verwijderen. 

Uiteraard zonder dat je de complete software opnieuw hoeft te installeren.

Bedankt en een fijne dag verder.

Het register moet worden gewijzigd. Maar wacht tot de experts de juiste sleutel veranderen...

2 likes

Ik zag dit op internet, maar ik ben bang dat het mijn licentie zal verwijderen (die ik niet bij me heb)

Hallo

Ga naar regedit (start, voer regedit uit) en verwijder vervolgens:

HKEY_CURRENT_USER \ Software \ Solidworks \ SolidWorks .... afhankelijk van de versie die u wilt resetten.

Wanneer u SW opnieuw opstart, heeft u de "fabrieksinstellingen"

De licentiesleutels zitten op een andere plek, dus geen risico's.

Vriendelijke groeten

8 likes

Hallo

In plaats van de sleutel direct te verwijderen, raad ik je aan om deze te hernoemen en vervolgens te controleren of alles correct werkt voordat u deze verwijdert.

3 likes

In het ideale geval configureert u na een reset naar "0" uw SolidWorks opnieuw (pictogrammen, systeemoptie,.....) en maakt u vervolgens een back-up van uw SolidWorks-omgeving. Het voorkomt dat alles opnieuw moet worden geconfigureerd zodra SolidWorks "verknoeit":

Opmerking: om te voorkomen dat u teruggaat naar het register om SolidWorks terug te zetten naar de fabrieksinstellingen, kunt u voordat u de software aanpast een eerste back-up van de instellingen maken.

Zie onderstaande procedure.

Hier is de procedure om een back-up van de instellingen te maken:

Beginnen

Alle programma's

SolidWorks XXXX

SolidWorks-hulpmiddelen

Hulp bij het kopiëren van instellingen

Selecteer "Instellingen opslaan"

Dan "Volgende"

Kies een naam en locatie voor het installatiebestand (en houd het bestand warm !!)

Vink alle vakjes aan

Vervolgens "Voltooien"

Hier is de procedure om de instellingen te herstellen:

Beginnen

Alle programma's

SolidWorks XXXX

SolidWorks-hulpmiddelen

Hulp bij het kopiëren van instellingen

Selecteer "Instellingen herstellen"

Dan "Volgende"

Geef de naam en het pad van het installatiebestand (*.sldreg) op en vervolgens "Bladeren"

Vink alle vakjes aan

Vervolgens "Voltooien"

assistance_pour_copier_les_parametres.doc
5 likes

Om af te maken wat Benoit zegt,

In plaats van de registersleutel te verwijderen, kunt u deze hernoemen naar SolidWorks(2) voor extra beveiliging.
Wanneer je SolidWorks opnieuw opent, wordt er een nieuwe SolidWorks-sleutel opnieuw aangemaakt in het register, je doet een test en als alles goed gaat ga je terug naar het register en verwijder je de SolidWorks-sleutel(2)

cle_solidworks_hkey_current_user.png
4 likes

Hallo

Ik heb het niet geprobeerd, maar in 

Tool > optie > er is aan de onderkant herstellen

Werkt het?

sans_titre.png
2 likes

Precies @m.anger, Bestand, Opties, Herstellen en dan is het aan jou (zie bijgevoegd bestand).

Succes

capture.jpg
1 like

Bedankt voor al je antwoorden, ik heb de registermap hernoemd en hier heb ik een RAZ.

Nogmaals bedankt voor al deze verduidelijkingen!

Fijne dag en tot ziens.

Ter info, als u slechts één keer terug wilt naar de standaardinstellingen (geldig voor een herstart), kunt u dit doen met Solidworks RX die te vinden is in de Solidworks-tools.

@BATCH123! : je moet je vraag sluiten als alles in orde is voor jou.

2 likes