Resetteller tussen elk onderdeel

Hallo

Als ik op de SmartProperties van meerdere gelaste lichamen zit, gebruik ik een teller waarmee ik ze kan nummeren van 001 tot 0XX.

Mijn probleem is dat zodra ik het onderdeelbestand verander en ik de manipulatie opnieuw doe, de teller niet vanaf 0 start, ik gedwongen ben de teller handmatig te resetten.

Ik wil weten of de automatisering van deze reset mogelijk is volgens een variabele eigenschap tussen 2 bestanden.

Hier is mijn procedure in video:

SP.zip (7.3 MB)

Kijk in deze thread of het antwoord je helpt:

Edit: zie ook dit meer expliciete onderwerp lijkt mij:

Hallo;

Om dit probleem op te lossen heb ik een klein *.BAT bestand gemaakt dat het *.xml bestand van de teller (hier SmartCounter_Num-mecanosoude.xml) overschrijft door een kopie waarvan de stappen beginnen bij NUL.

Ik roep dit bestand (*.bat) aan via een knop in mijn Smartproperties.

Inhoud van het BAT-bestand:

@echo off

ECHO f | XCOPY W:\\Modeles_solidworks\Smart-Counter\SmartCounter_Num-mecanosoude.xml W:\\Modeles_solidworks\Smart-Counter\SmartCounter_Num-mecanosoude_OLD.xml /Y
ECHO f | XCOPY W:\\Modeles_solidworks\Smart-Counter\SmartCounter_Num-mecanosoude-RAZ.xml W:\\Modeles_solidworks\Smart-Counter\SmartCounter_Num-mecanosoude.xml /Y

cls
echo.

EXIT

En de inhoud van het xml-bestand zodat de teller vanaf nul begint:

En in de Smartproperties:
image

(Uiteraard aan te passen aan uw behoeften...)

Vriendelijke groeten.

2 likes

Dank u allen voor uw antwoorden.

Ik had deze forums gelezen, maar ik kan mijn zin niet krijgen. Dit komt omdat de teller wordt teruggezet naar 0 wanneer een eigenschap in het artikelbestand wordt gewijzigd. In mijn geval wil ik echter een reset zodra het bestand anders is.

Wat betreft de macro- @Maclane, heb je dat net gedaan? Of heb je andere stappen?
Ik begrijp niet hoe je het precies doet. Kunt u dit verduidelijken of herformuleren?

Hallo;

Ik heb een eerste xml gekopieerd van een teller met de " Zero " increment waarden. (StartWaarde=0)
=> die ik Smartcounter_Num-mechanisch-gelaste-RAZ noemde

Ik gebruik een tweede *.xml " Klassiek  " teller om de verhogingen op mijn eigenschappen toe te voegen:
=>Smartcounter_Num-mecanosoudé.xml

En het bestand *.bat voor het resetten naar nul wordt gebruikt om het bestand van de gebruikte teller (Smartcounter_Num-mecanosoudé.xml) te vervangen door degene waarvan de startwaarde van de toename nul is (Smartcounter_Num-mechanisch gelast-RAZ)

Het Smartcounter_Num-mechanisch-gelaste-OUDE bestand is een reservekopie van het Smartcounter_Num-mecanosoudé.xml bestand

In de hoop duidelijker te zijn geweest...

Vriendelijke groeten.

1 like