Hoi allemaal
Ik wil enkele eigenschappen van een onderdeel in een assemblage laten zien. Ik weet niet of het mogelijk is. Heeft iemand een idee?
Bij voorbaat dank voor uw antwoorden.
Hoi allemaal
Ik wil enkele eigenschappen van een onderdeel in een assemblage laten zien. Ik weet niet of het mogelijk is. Heeft iemand een idee?
Bij voorbaat dank voor uw antwoorden.
Hallo
Ja, het is mogelijk als je een annotatie (noot) gebruikt en deze aan het betreffende stuk wordt "gehangen".
Een video tutorial (1€) legt hier alle mogelijkheden uit: http://www.lynkoa.com/tutos/th%C3%A9matiques-avanc%C3%A9es-propri%C3%A9t%C3%A9s
Dank u voor uw antwoord.
Het probleem is dat ik het zou willen laten lijken alsof het een eigendom van mijn vergadering is.
Dat wil zeggen, om een eigenschap Ø Bore in mijn vergadering te creëren en deze te vertellen dat deze gelijk is aan de eigenschap Ø Buitenkant van mijn kant.
Ik weet niet of het heel duidelijk is..................;
Je bent heel duidelijk in je tweede bericht.
Inderdaad, direct in de aangepaste eigenschappen van een SolidWorks-assemblage is het niet mogelijk om afmetingen van een onderdeel of subassemblage te nemen.
Je moet dus een macro doorlopen, of beter, een hulpprogramma als SmartProperties
Ik gebruik smartproperties, maar ik heb geen manier gevonden om de eigenschappen van een onderdeel weer te geven in de eigenschappen van een assembly!
Ha, je hebt gelijk...
Het is inderdaad in het tekenen van een assemblage dat het kan worden gedaan, of in een mechanisch gelaste vijl.
Ik had kunnen zweren dat ik het in een busje zag...
Ik ga kijken of we het niet via API's kunnen doen...
Ok, heel erg bedankt voor je antwoorden.
Ik ga ook verder kijken op mijn zij...
Hallo
Ik denk dat we het eenvoudiger kunnen maken, als ik het uiteindelijke doel goed begrijp (gewoon een waarde van het onderdeel ophalen in een eigenschap van de assemblage)
U kunt al een eigenschap "Boringdiameter" in het onderdeel maken en de afmeting selecteren om de waarde op te halen.
Van de assemblage moet je op assemblageniveau een schets maken op een van de standaardvlakken, bijvoorbeeld een cirkel, en daar een dimensie aan toevoegen.
We moeten dan een vergelijking toevoegen op het niveau van de assemblage, we zullen zeggen dat de afmeting die we zojuist hebben gemaakt gelijk is aan de afmeting van de diameter van de boring van het onderdeel.
We zullen dan een eigenschap invoeren op het niveau van de assemblage die zegt dat de waarde van een eigenschap "Boringdiameter" de afmeting is van de schets die in de assemblage is gemaakt.
De schets van de assemblage kan dan worden verborgen.
Een Ctrl + Q is vereist op assemblageniveau om de waarde van de eigenschap bij te werken.
Ik voeg een voorbeeld bij.
Fijne dag
Mickaël
het werkt met Mickael's workaround (wat een sluwe) ;-)
Hallo
Bedankt voor je onderzoek. Het is een interessante oplossing, maar we hebben meer dan 5000 referenties als hoofdassemblages en die ongeveer 15 onderdelen bevatten. Het opnieuw maken van een schets bij elke nieuwe hoofdassemblage zou te vervelend zijn ...
Nogmaals bedankt voor je hulp. Ik ga verder met mijn onderzoek...
Hallo
Denk ook aan het documentsjabloon (asmdot) waarin je al een schets, een vergelijking en een eigenschap kunt hebben die verwijst naar de dimensie van deze schets (methode beschreven door de sluwe mickael!). Hetzelfde geldt voor het onderdeelsjabloon (.prtdot). Op die manier gebruik je altijd dezelfde informatie en hoef je elke keer dat je een onderdeel of assemblage moet maken die informatie niet meer aan te maken.
Vriendelijke groeten
Er is geen oplossing!!