Vervanging van het PRT- of ASM-model

Hallo

Bij het componeren om te gaan, behoudt solid de oude PRT-modellen (PRTDOT)

Ik zou graag willen weten of het mogelijk is om het oude model te vervangen door het nieuwe, op dezelfde manier als het mogelijk is om een basiskaart opnieuw te laden.

Bij voorbaat dank

Heeft u uw oude modellen geüpgraded?

ex model oude SW 2010 upgrade 2014 ?

@+ ;-))

1 like

Hallo, er was hier een soortgelijke vraag: http://www.lynkoa.com/forum/3d/recharger-fichier-type-pour-une-piece-dans-solidworks

Het hulpprogramma Copyoptions lijkt hiervoor interessant te zijn. Wat wil je precies terug in je nieuwe prtdot?

2 likes

Hallo

Inderdaad, zoals ik had aangegeven in de vraag van Benoît:

"Als je hetzelfde sjabloon of prtdot wilt hebben voor de 2 bestanden (dezelfde database): ze geven hier 2 oplossingen: https://forum.solidworks.com/message/390087 Door een onderdeel in een nieuw document of met een macro in te voegen."

1 like

Dank u voor uw antwoorden.

@gt22 ja, de prtdots zijn goed up-to-date.

Ik ga me verdiepen in Copyoptions en de Excel-macro omdat ik ook het probleem heb met ASM's.

Copyoptions is hier beschikbaar:

http://www.lynkoa.com/store/fr/tools-et-macros/utilitaires/utilitaire-copyoptions.html

2 likes

De eenvoudigste manier (geen software om te kopen of Excel-macro) als het slechts voor een paar onderdelen is, is om deze procedure te volgen:

Er is een eenvoudige manier om dat te doen. 
1. Maak een nieuw onderdeel met een nieuw sjabloon. 
2. Isert uw oude onderdeel (invoeg->deel menu) 
3. Kies ervoor om alle entiteiten over te dragen en kies de optie "Link naar origineel onderdeel verbreken". 
4. klik op OK  
5. Verwijder de map uit de boomstructuur. 
Dat is alles. Je hebt een oud onderdeel op een nieuw sjabloon.

Moet ik vertalen?

1 like

Ja @.PL voor sommige onderdelen werkt uw oplossing heel goed, maar voor assemblages zie ik alleen Copyoptions, ik heb het geprobeerd met de eerste link die werd verstrekt, maar de macro bug (versie 2008?)

Dus ik ga hoogstwaarschijnlijk de macro kopen, dus Benoit gaf me de link.

Dank u allen

Vooral omdat je voor 20€, in equivalente tijd om een macro te maken, het snel winstgevend maakt!

Nog een vraag: Is Copyoptions beschikbaar met een Solid-module?

Als je een beetje weet over VBA, duurt het maken van de macro of het aanpassen van een bestaande macro niet erg lang:

Je moet de macro opnemen door te leren van de paar stappen die ik hierboven noemde, en vervolgens alle bestanden in een map herhalen (die heel gemakkelijk te vinden is op verschillende forums).

En het lijkt mij dat CopyOptions (zoals alle MyCADTools-tools die afzonderlijk worden gekocht) moet worden gekocht voor de SolidWorks 2015-versie...

En ik begreep je vraag "met een Solid-module" niet helemaal: CopyOption is een hulpprogramma ontwikkeld door Axemble, dus volledig onafhankelijk van SolidWorks (zelfs als het ermee werkt).

Oké, in feite is wat ik dacht met "module" bijvoorbeeld Solidwatch,  wat voor ons een "module" van Solid is met extra functies. Bijvoorbeeld boortafels.

Maar ik denk dat het de term "module" is die ik gebruik, die niet mag samenvallen ...

Aan de andere kant begreep ik je uitleg over het hulpprogramma CopyOption.

Bedankt

1 like