Globale vervanging van verwijzingen naar mislukte beperkingen

Hoi allemaal

Ik kan me voorstellen dat de vraag al is gesteld, maar dat ik geen adequaat antwoord heb kunnen vinden...

Ik heb een kamer met een configuratie ongeveer vijftig keer aanwezig in een ASM. Ik moet een gat vervangen door een langwerpig gat, helaas is het gat gedaan door een materiaalverwijdering. Mijn onderdelen gebruiken dit gat als spanningsreferentie.

Ook al heb ik "Spanningsentiteiten vervangen" gebruikt, Solidworks biedt me niet aan om het gezicht te vervangen door de schetspunt van mijn langwerpige op al mijn onderdelen. Uit mijn hoofd heb ik wel eens deze pop-up, maar alleen als ik het ene onderdeel door het andere vervang.

Is er een parameter die moet worden gewijzigd? Op de help ziet het er zo simpel uit
https://help.solidworks.com/2019/french/SolidWorks/sldworks/t_globally_replace_failed_mate_reference_help.htm?verRedirect=1

Ik gebruik SW2019 SP5.0.

Hallo
Uw vraag mist een beetje illustratie. Dat gezegd hebbende, heb ik in de bijgevoegde illustratie gereconstrueerd wat uw probleem zou kunnen zijn. De tool Replace Constraint Features lijkt goed te werken. U zou uw modellering in meer detail moeten zien.

Fijne dag
Wijziging van contrainte.pdf entiteit (861,0 KB)
bord en munt. SLDASM (169,8 kB)

1 like

Hallo

Het is inderdaad gemakkelijker om te visualiseren met een afbeelding.
Ik heb geen toestemming van mijn bedrijf, dus ik vermijd het plaatsen ervan.
Maar je modellering komt overeen. Om de nieuwe versie te beperken tot langwerpig, denk ik dat ik het centrale punt van de schets zal gebruiken.

Hier is een scherm. Wanneer ik de " Vervang beperkingsentiteiten ", corrigeert het mijn beperking, maar op geen enkel moment biedt het me aan om het op de andere 50 onderdelen te corrigeren.

Ik ga je ASM proberen.

Bedankt

Als ik je ASM download, heb ik de geboorde onderdelen, maar niet de plaat.
Het probleem met mijn ASM is ook dat het niet met een herhaling wordt gedaan, anders zou het gemakkelijk zijn!
Het is ingewikkeld om uit te leggen zonder een afbeelding, maar laten we zeggen dat mijn ASM ingewikkelder is dan een plaat met gaten, daarom moesten mijn collega's naar een oplossing toe met de onderdelen één voor één beperkt.

Hallo
Uit het geheugen, als SW een identiek onderdeel (dezelfde conf) in een assemblage detecteert, biedt het aan om de spanningsreferenties te corrigeren wanneer men wordt gecorrigeerd op een van de onderdelen.
Het werkt relatief goed op ontbrekende vlakken, voor geavanceerde functies zoals centreren in een groef heb ik twijfels (nooit getest en nooit dit soort behuizing gehad).
Naar mijn mening bestaat het voor deze specifieke behoefte niet als standaard.

Mysterie, want hier ben ik op de standaard met een beperking van coaxialiteit op één punt.
In ieder geval bedankt

Oké, maar als het punt in de schets van de groef zit, dan is het uniek voor elke entiteit. SW kan de beperking dus niet reproduceren.

Hallo

Anders moet je de montage opnieuw bewerken om een herhaling per schets te maken, waardoor je het onderdeel en de schroeven heel vrij kunt herhalen... Ik oefen deze oplossing vrij vaak, ik gebruik zelfs schetsen van andere assemblages om mijn overbodige componentplaatsingen te vergemakkelijken

2 likes

Goedenavond

Zoals Mandragore suggereert, is het "vaak" interessant om, voordat u aan een model begint, na te denken over de mogelijke evoluties ervan om zich te oriënteren op de tools en functies die het meest geschikt zijn voor mogelijke aanpassingen.
In mijn voorbeeld hierboven heb ik een afgeleid patroon gebruikt om mijn n componenten te plaatsen. Door een bestaand patroon in een onderdeel op assemblageniveau te hergebruiken, ontstaat een afgeleid patroon.
Door een herhaling van de schroefgaten van een behuizing op montageniveau na te bootsen, plaats je dus niet alleen alle schroeven in één keer, maar zijn ze allemaal met elkaar verbonden. Als er 6 gaten zijn, heb je 6 schroeven, en als je wordt verteld dat 4 genoeg zijn, in één keer, door slechts 4 gaten te plaatsen, heb je 4 schroeven op de juiste plaats geplaatst. Aan de andere kant, als je je schroeven één voor één plaatst... Ik hoop dat je niet wordt gevraagd om er 30 in te doen.

Goedenacht

2 likes

Hallo

Sorry voor de reactietijd, het is een beetje druk op dit moment.
Inderdaad, zoals elke cartoonist heb ik al op de harde manier geleerd dat het beter is om van tevoren na te denken over je modellering. Maar voor mijn assemblage denk ik dat de persoon die het ~10 jaar geleden voor het eerst tekende, geen herhaling had kunnen gebruiken, omdat deze subsets verschillende oriëntaties en soms uitzonderingen hebben. Misschien zijn er verbeteringen mogelijk, met name repetities die de oriëntatie beheren?

Hoe dan ook, om terug te komen op mijn oorspronkelijke probleem, ik begrijp niet waarom noch ik, noch mijn collega's erin slagen om deze pop-up te hebben om alle gezichten op identieke onderdelen te vervangen.

Bedankt voor je hulp

Hallo @iPoilz

Welke versie van SW heb je?

Want sinds 2020 zijn er een heleboel trucs en nieuwe functies om snel beperkingen op te leggen aan alle bevestigingsmiddelen door te schroeven (schroeven, bouten, ringen, enz...).

Vriendelijke groeten

Helaas nog steeds in 2019 SP5.0

@iPoilz
We moeten dus de wegen verkennen die door onze collega's zijn aangegeven!
Ik stuur je ondertussen wat energie

Vriendelijke groeten

Nou, voor nu blijf ik bij de tijdelijke doe-het-zelf-oplossing, d.w.z. laat het gat een honderdste van het sleufgat uitsteken. Laten we zeggen dat het niet de eerste keer is dat ik dit zie op stukken ^^