Ik ben op zoek naar een manier om via PDM een pièce_1 te vervangen door een pièce_2 in alle assemblages waar pièce_1 wordt gebruikt (wat impliceert dat ik het in bulk moet doen. Ik weet hoe ik het moet doen door elke montage één voor één te nemen). Is het haalbaar via een tool? Een macro? Een SQL-query?
Ja, het is erg lang... Naar mijn mening is dit echter iets dat gemakkelijk via de PDM kan worden gedaan, omdat deze gemakkelijk referenties weet te beheren...
Anders probeer ik nog steeds in de myCAD-suite een PDM-taak uit te voeren die de integratie-invoegtoepassing gebruikt om elementen in bulk in een map te vervangen
Het hernoemen van "piece_2" naar "piece_1" zou een oplossing zijn (een beetje, toegegeven), op voorwaarde dat je het je kunt veroorloven om de piece_1 te hernoemen naar "piece_outdated".
Van onze kant geen PDM en gaan we als volgt te werk, kleurcode voor de te vervangen onderdelen. Ofwel wordt de kleur van het onderdeel gewijzigd in heldergroen en in de aanduiding toegevoegd /*Vervangen door onderdeelnaam + pad indien anders*/ aanduiding vóór wijziging. En we verbergen het deel in de Windows-boom + alleen-lezen in de Windows-verkenner, zodat er geen risico is dat het per ongeluk wordt hergebruikt of gewijzigd.
Als je geen directe oplossing kunt vinden, werkt deze hackmodus redelijk goed.
Integratie kan een onderdeel in een bepaalde assemblage vervangen, maar zal het onderdeel niet in alle assemblages vervangen zoals gevraagd.
Tenzij u de koppeling van het onderdeel dat door het nieuwe wordt gebruikt via PDM kunt wijzigen, is de enige oplossing om iets visueels door te nemen wanneer u de assemblage opent met een onderdeel dat moet worden vervangen.
Sbadenis: Als we zoeken naar use cases van deel 1 met de PDM -> dan vragen we de integratie om in te werken op al zijn assemblages -> we vervangen het door het nieuwe onderdeel.