Een belangrijk onderdeel in een assemblage vervangen

Hallo

Ik heb een tool ontworpen in relatie tot een onderdeel. Sommige delen van deze tool zijn gemaakt met schetsen op randen.

Is er een manier om dit onderdeel te vervangen door een soortgelijk onderdeel (de Ø verandert) zonder een puinhoop te maken in mijn montage?

Bedankt.

1 like

Als het vervangende onderdeel van het 1e onderdeel is, is de kans groot dat ze de vlakken en randen verliezen die niet op dezelfde manier worden genoemd.

2 likes

Hallo

De eenvoudigste manier zou zijn om dit onderdeel met verschillende gaten te bevestigen en de configuratie naar eigen inzicht te wijzigen.

2 likes

Geen probleem, maak gewoon een configuratie van uw kamer 

Dit genoemde stuk is een deel met een ref

U hoeft dit onderdeel alleen maar terug te nemen, uw wijziging aan te brengen en op te slaan met dezelfde NEE + extensie 

en verander uw onderdeel in uw assemblage

Laat ze goed controleren op beperking van elk tweede deel, het moederdeel en het kinddeel

en heeft geen paleme

@+ ;-)

2 likes

Hallo

In feite moet er rekening mee worden gehouden dat elk element dat een onderdeel ontwerpt, een referentie heeft. Als u een onderdeel in een assemblage vervangt , moeten de externe referenties identiek zijn aan de vorige lay-out (dezelfde ref, bijv. zijde 1 van deel 1 // zijde 6 van deel 3).

Als u niet weet wat deze externe verwijzingen zijn, kunt u ze opsommen door met de rechtermuisknop op de delen in de boom te klikken. Als u te veel problemen ondervindt bij uw manipulatie, raad ik u aan om ofwel een configuratie te doorlopen als dit onderdeel niet associatief zou moeten zijn met het nieuwe onderdeel (automatisch formaat volgens beperkingen met het nieuwe onderdeel), of om deze externe verwijzingen te verwijderen (wat mij het meest verstandig lijkt om geen verrassingen te hebben), zelfs als dit betekent dat u ze opnieuw moet definiëren met het nieuwe onderdeel. Wees voorzichtig, normaal gesproken blijven de schetsen volledig beperkt, de externe refs worden vervangen (zoals constante beperkingen, maar dat is het niet), en er wordt automatisch geen dimensie toegevoegd, het is aan jou om ze te plaatsen.

2 likes

Als uw assemblage te geavanceerd is voor een terugspoeling zonder gevolgen, is de beste oplossing om de externe referenties te verwijderen (u kunt deze vinden met een rechtermuisklik op uw functie, afhankelijk van uw assemblage)