Vervang de ene annotatie door de andere op meerdere tekeningen

Hallo

Deze vraag stel ik mezelf al een tijdje of het mogelijk is.

In een tekening heb ik een annotatie "GOED VOOR RAADPLEGING" Ik zou graag willen weten op welke manier (zo eenvoudig mogelijk) deze annotatie kan worden gewijzigd door "GOED VOOR FABRICAGE"?

Ik leg mezelf uit in een of twee tekeningen, geen zorgen, ik heb de aantekeningen al aan de zijkant, ik verwijder de ''GOED VOOR RAADPLEGING'' en ik zet de ''GOED VOOR FABRICAGE'' op het plan, behalve dat ik voor 200 plannen deze taak 200 keer moet doen........

Ik zat te denken aan een macro, maar ik zie niet echt hoe ik het moet structureren (heel weinig aangeraakte macro's op solidworks)?

Bedankt.

Misschien met een macro?

Hallo

Ik heb Solidworks niet bij de hand, maar misschien kan de taakplanner je helpen.

Hallo

Er is de functie in de integratietool van de myCADtools-suite

http://www.lynkoa.com/store/mycadfr/mycadtools.html

Integratie is een tool waarmee u bulkacties kunt uitvoeren op SolidWorks-bestanden.

Uittreksel uit de documentatie:

Bewerking: De tekst van een notitie bewerken

Hiermee kunt u een deel van een notitie in de tekening wijzigen.

Voorbeeld : Vervangt de tekst van de opmerking "AF1523" door "NF1523" op alle geselecteerde tekeningen.

Als uitwijkmogelijkheid kunt u de volgende uitspraken gebruiken:

<FileName>, om de naam van het document weer te geven.

<PathName> om het volledige pad van het document weer te geven.

$Nom van de eigenschap, om een eigenschapswaarde van het document weer te geven (als de eigenschapsnaam een spatie bevat, gebruikt u %20% om die spatie te vervangen).

<Configuratie>, om de naam van de huidige huidige configuratie weer te geven.

<Datum>, om de datum weer te geven.

<Tijd>, om de tijd weer te geven.

<NewLine>, om op een rij te staan

4 likes

Dank je wel Prossignol, ik wist niet dat we dat ermee konden doen, ik zal het zien;)

1 like

Nikkel prossignol is precies wat ik zocht, ik heb een beetje gebladerd inderdaad, je kunt er veel dingen mee doen.

Ik heb tevergeefs geprobeerd te vinden hoe ik de kleur van het briefje kan veranderen, alsof het in het begin rood is om het in groen te veranderen, heb je een idee ?

1 like

Hallo

Kleuren toevoegen: 

Rood: <FONT COLOR=0x000000FF >GOOD FOR MANUFACTURING

Groen: <FONT color=0x0000FF00 >GOOD FOR MANUFACTURING

A+

3 likes

Nikkel, het is perfect, dank je;) 

Waar kunnen we deze lijnen vinden voor alle andere kleuren?

Ik wijk een beetje af van het onderwerp, kunnen we geen tekening afdrukken met integratie (ik heb deze bewerking niet gevonden)? 

Ik gebruikte oorspronkelijk een batchconverter om PDF / DXF / STEP en papier te exporteren, hier heb ik voorlopig alles op verschillende regels gegroepeerd met integratie, ik mis alleen het afdrukken.

1 like

Axemble-apps zijn geweldig!

1 like

Hallo

• Voor het afdrukken heeft u een bewerking in de Documentgroep -> Document afdrukken

Daarna zijn er geen opties meer zoals in PowerPrint.

Ter info, u kunt de zoekfunctie gebruiken om de bewerkingen of voorwaarden gemakkelijker te vinden:

• Voor kleuren is het in feite alleen dat SolidWorks-notities HTML-coderingen accepteren

Zodat we meer kunnen toevoegen.

<LETTERGROOTTE = 8 name = "Arial" kleur = 0x00FF0000 Stijl = "Vet" > regel 1

Om een andere kleur te vinden, gaat u naar de site en krijgt u de Hex-code http://www.proftnj.com/RGB3.htm

vervang dan het vetgedrukte deel: color=0x00FF0011

Het enige probleem is dat SolidWorks de R V B (R:FF V:00 B11)  heeft omgedraaid en dat je de juiste volgorde moet vinden

2 likes

Goed gedaan, ik had een zoekopdracht gedaan ''print'' terwijl het commando ''print'' is, dus ik kon het niet vinden.

Inderdaad, ik kende de manicure niet voor de kleur weer, bedankt voor je uitleg, het is duidelijk en precies.

1 like