Vervang een gebroken leiding door een doorgetrokken lijn (Came)

Hallo

Ik ben gewoon op doorreis. :wink:

Ik weet niet meer hoe ik een gebroken lijn in een doorlopende lijn kan veranderen zodat ik het ene object over het andere kan laten leiden. Inderdaad, als je een opeenvolging van lijnen en krommen hebt, is het onmogelijk om dat te doen zoals bij een nokkenaspad
In de tussentijd heb ik een spline gemaakt, maar die is lelijk en moeilijk om de spline te laten volgen door hem op de gebroken lijnen te klikken.

Dank je wel, Apluche

Hallo,

Samengestelde kromme (bij het invoegen van > kromme).

1 like

Hoi @Zozo_mp ,
Waarom zeg je dat het lelijk is?
Als je je spline maakt door elk hoekpunt van je gebroken lijnen als punt te kiezen, krijg je een mooie curve
image

1 like

Hallo Zozo_mp,
Aan mijn kant vond ik dit =>

Ik hoop dat ik je zoektocht begreep.
@+.
AR.

1 like

Het is fijn, maar moeilijk om de baan te beheersen. Het is aan jou @Zozo_mp

Hallo;
En als je een nieuwe schets maakt door alle gebroken lijnen om te zetten:

In theorie zou de een traject moeten kunnen genereren van het traject. (zelfs als dat betekent dat je een 3D-schets moet maken).

En als jij... Je zou een beetje schuim drinken om dit :beer: allemaal te verteren, tenzij je in de tropen :cocktail: was :wink:

1 like

Dank je wel AR

Heel goed antwoord, ik neem het aan.

Bovendien weet ik niet meer hoe ik een campad moet maken. Want als je iets anders doet dan een groef, stopt het contact aan het einde van het eerste rechte stuk.
Als we een continue kromme gebruiken, zelfs met zigzags, blijft het contact bestaan, vandaar het idee van de spline

Er is een functie die ik vergeten was waarmee je een zigzaglijn kunt omzetten in een enkele doorlopende lijn, maar poef, ik was het vergeten (dat zal me eraan herinneren).

Wees goede vrienden :smile: . In het zuiden van Frankrijk is er niets goeds en in Qatar kan het uitmonden in een ramp. Zodra de solieil terugkomt, stuur ik je
Naar pluche

Goedenavond @Zozo_mp ,

Misschien > de Tools > Spline Tools de Fit Spline-functie, die een verzameling schetsentiteiten benadert door een spline.
Vrij effectief, met een criterium van nabijheid (tolerantie)...

3 likes

Ik denk dat je naar een samengestelde curve zoekt, @zozo zie dit bericht:

Anders maak een gesloten deel met het nokpad en verberg het en sluit het uit de nomenclatuur. Het werkt ook geweldig!

1 like

Hoi, @sbadenis je een truc hebt om het campad in één stuk te maken

Dank je wel

Ik vind dat geweldig. Dank je wel.

Met vriendelijke groeten