Ik heb een onderdeelbestand dat flenzen bevat in de vorm van configuratie (diameter, dikte enz...)
Deze vijl wordt in te veel assemblages gebruikt en het begint erg zwaar te worden. Dus ik zou dit beperkte bestand willen splitsen in verschillende andere bestanden (gesorteerd op diameter bijvoorbeeld)
Dus ik zou graag mijn nieuwe flensbestand in 88.9 willen vervangen in alle assemblages waar mijn enkele en oude flensbestand aanwezig zijn (met de specifieke 88.9-configuraties)
In principe heb ik mijn oldbride-bestand met verschillende Ø en verschillende diktes als configuratie
Mijn nieuwe flensvijlen met verschillende vijlen voor elke Ø om het gewicht van de onderdelen te beperken, maar altijd met configuraties voor de diktes.
Ik wil graag mijn oldbride-bestand in 20 assemblages vervangen door mijn nieuwe flensvijlen in een oogwenk en mijn geschikte dikte selecteren
Of u vervangt uw onderdeel één voor één in elke assemblage, of u maakt een assembly met al uw assemblages die het te vervangen onderdeel bevatten. En dan neem je je Ø88.9 onderdeel en sla je het op onder de nieuwe naam en verwijder je de onnodige configuratie.
Of anders hernoem je je oude bestand op een tijdelijke manier, je opent je assembly met al je assembly's en omdat het het hernoemde onderdeel niet meer vindt, vraagt het je de weg om het te vinden en daar wijs je naar het nieuwe.
Of, als je epdm hebt, lijkt het me dat het mogelijk is (denk ik?). Als je nog steeds gedwongen bent om te manipuleren, hoef je in ieder geval niet je 50 assemblages te openen;)
Dus om precies te zijn, ik heb een enkele flensvijl met momenteel 137 verschillende configuraties (Ø binnen, Ø buiten, Ø lay-out, dikte, Ø gaten....)
Ja, ik heb een kluis (EPDM is de naam?).
Om samen te vatten, dit bestand met mijn 137 configuraties wil ik het synd in verschillende bestanden met de gemeenschappelijke noemer van de bestanden hun interne diameters en configuraties in deze bestanden voor de rest van mijn parameters (Ø buitenkant, Ø lay-out, dikte, Ø gaten....).
Mijn enkele flensvijl is te zwaar en aangezien mijn Øinterieur standaard is (ISO-buisdiameter), zal dit het aantal configuraties aanzienlijk beperken!
Een van de oplossingen is om "open" te doen in SolidWorks, je selecteert een van de assemblages (zonder deze te openen) en je klikt op referenties.
Er wordt een venster geopend. Je dubbelklikt op de naam van de kamer die je wilt wijzigen en je retarget de nieuwe (de 2 namen moeten verschillend zijn)
Op deze manier hoef je niet alle assemblages te openen (zie screenshot in voorbeeld)