Vervang een onderdeel of onderdeelassemblage in meerdere assemblages

Hallo mevrouw, meneer,

Ik heb honderd meubelassemblages waar ik graag een vierpotige assemblage zou willen vervangen. Ze zullen precies dezelfde beperking en dezelfde vorm hebben tot in het detail klaar, de hoogte.

Afgezien van het vervangen van een onderdeel heb ik geen andere oplossing op het net gevonden :expressionless:

Iemand een oplossing voor dit soort situaties?

Met vriendelijke groet, Valentijn.

Hallo;

Waarom één voor één?

U kunt verschillende exemplaren toevoegen in het gebied " Selectie "
Of vink het vakje " Alle voorvallen" aan (Waarschuwing: deze optie blijft in de laatste staat die wordt gebruikt voor toekomstige vervangingen )
image

Vriendelijke groeten.

2 likes

U maakt een montage met al uw betrokken meubels en vervangt vervolgens slechts één keer door een meubelstuk uit de assemblage met al het meubilair te bewerken en alle voorvallen te controleren.

4 likes

Anders de te vervangen voet hernoemen of " tijdelijk " verplaatsen, op deze manier zal Solidworks systematisch vragen om ernaar te zoeken, het enige dat overblijft is om naar de nieuwe vervangende voet te wijzen.

Als u MyCadTools heeft, kan de tool " Beperkingen " het werk voor u doen...

1 like

Hallo!

Dank u voor uw antwoord!

Ik heb het al geprobeerd, maar mijn pc ondersteunt niet zoveel assemblages in een enkel bestand, boven de 6-7 wordt het ingewikkeld, dus honderd :sweat_smile:

Ik herinnerde me dat er met mycadtool een functie voor was, deze is verwijderd? :face_with_raised_eyebrow:

Zie het antwoord en de link naar @Maclane hierboven! :crazy_face:

Anders een andere oplossing: neem de oude assemblage en zet deze in rood, felgroen of andere gemakkelijk te repareren kleuren, met een annotatie die moet worden vervangen door de link naar de nieuwe assemblage.
Elke keer dat je een meubelstuk met de gewraakte assemblage opent, komt het snel in het oog en vervang je het door het nieuwe.

Hallo
en maak een nieuw geheel met de juiste voethoogte die dezelfde naam zal hebben.
Voeg -old toe aan het oude assemblagebestand zodat je het niet kwijtraakt en plaats het nieuwe, met dezelfde naam op dezelfde plaats.
Normaal gesproken, afgezien van de beperkingen (ik ken de verschillen tussen de poten niet), wordt alles automatisch gedaan wanneer het meubel wordt geopend.
Daarom is het goed om de beperkingen in relatie te stellen aan de basisplannen. We kunnen alles vervangen zonder dat de beperkingen worden weggenomen... Of toch bijna!! ^^

1 like

Ja, als de gezichten of vlakken niet veranderen, zal het de ref vinden als het op dezelfde locatie is opgeslagen.
Aan de andere kant is het onmogelijk om te weten wat je eerder met dezelfde naam hebt gelanceerd, kort of lang (gebroken geschiedenis)
De index wordt gebruikt om deze geschiedenis in het algemeen te bewaren.

Absoluut. Allereerst kunt u de subassemblages massaal vervangen. We openen alle verzamelingen (indien mogelijk) en we hernoemen de deelverzameling met de nieuwe deelverzameling die van invloed is op alle open verzamelingen, we slaan alles op, en ten slotte verwijderen we de -oude van de eerste deelverzameling om terug te keren naar de begintoestand.

Door via SW Explorer of de integratie ervan in vensters te gaan, afhankelijk van de versie, is er een vervangende functie die geschikt zou moeten zijn. U hoeft alleen het zoekpad op de juiste manier in te stellen.

Ik zit op SW18
Klik met de rechtermuisknop op het bestand dat u wilt vervangen:
image
Onder SW2020 en > is er een optie om het zoekpad in te stellen

Er verschijnt een venster waarin de bestanden met uw voeten verschijnen (laat de tijd toe op basis van het aantal bestanden in de mappen).
U kunt dan een selectie maken als u een aantal van hen wilt uitsluiten.

Hallo
U kunt de actie overschrijven in de myCADtools-integratietool gebruiken om een onderdeel te vervangen:

1 like

Hallo

Ik heb een paar acties geprobeerd via Integratie, maar het is me nooit gelukt.

Het is echt niet intuïtief met alle voorwaarden en acties die moeten worden ingevoerd om de vervanging uit te voeren.

Ik vind het gek dat we dit niet makkelijker kunnen doen.

Helaas kan ik mijn onderdeel niet hernoemen, ik moet het echt vervangen door een ander onderdeel en dit in meer dan 100 verschillende assemblages.

Het nieuwe onderdeel zit in dezelfde map als het oude en de assemblages zitten ook in dezelfde map.

In de hoop snel een oplossing te vinden.

Dank u allen voor uw hulp.

Vriendelijke groeten

Hallo
Waarom heb je geen gebruik gemaakt van het @stefbeno voorstel?
Als alles zich in dezelfde map bevindt, komt SW er heel gemakkelijk mee weg bij het hernoemen van het bestand om de linkwijziging toe te passen.
image

image

3 likes

Hallo;

De Check-in-tool vereist niet echt voorwaarden om dit type overschrijving uit te voeren.
=>Een " Systematische " conditie die gekoppeld is aan een " Blend " selectiefilter
=> dan een bewerking: " Vervang een onderdeel "

zou meer dan genoeg moeten zijn.

De sleutel is om alleen de assemblages te selecteren waarin de vervanging moet worden uitgevoerd.

Vriendelijke groeten.

1 like

Dank je wel Cyril!

Ik was zo gefocust op integratie dat ik die optie niet eens heb geprobeerd ^^'

Het werkte, het is perfect. Ik moet nog steeds al mijn 3D opnieuw openen om de update uit te voeren, maar het is nog steeds veel sneller.

Bedankt voor alles!

Vriendelijke groeten