Een onderdeel vervangen door een assemblage op een tekening?

Hallo

Ik ga een grote update-operatie moeten uitvoeren op een reeks componenten, die tot nu toe .sldprt-bestanden waren. Deze componenten worden samenstellingen, maar de artikelcodes moeten hetzelfde blijven. Het probleem is dat .slddrw-plannen hetzelfde nummer moeten behouden, maar het bronbestand moeten wijzigen.

Gezien de hoeveelheid werk (enkele honderden plannen!) zou ik heel graag de procedure van deze operatie willen optimaliseren, maar ik heb 2 problemen:

- SolidWorks gaat niet akkoord met het vervangen van een sldprt referentie door een sldasm voor een tekening ("verboden handeling")

- Ik heb overwogen om de bestaande plannen te verwijderen en ze opnieuw te genereren door het sldasm "sjabloon" -bestand met zijn tekening te dupliceren (wat het meest efficiënt zou zijn), maar aangezien er in de PDM naar de plannen wordt verwezen, kunnen ze niet worden verwijderd of vervangen...

Op dit moment is de enige oplossing die werkt: open de tekening / verwijder de aanzichten / Maak de merkaanzichten met hun annotaties. Maar ik zie mezelf het niet zo doen voor de totaliteit!

Heb je een idee? Bij voorbaat dank!

U kunt niet vervangen wanneer de MEP open is, maar u kunt het bestand wijzigen dat tijdens de openingsbewerking wordt aangeroepen: bestand / openen / selecteer de knop MEP / "Referenties" / kies de asm / valideren / openen.

Aan de andere kant zullen alle afmetingen duidelijk zijn, als de oriëntatie van de asm niet die van de prt is, zullen de weergaven in bulk zijn.
Voordeel, het moet automatiseerbaar zijn met een macro.

Het verbaast me dat we EPDM niet kunnen vertellen dat het ene lid van het Europees Parlement het andere vervangt (zelfs als dat betekent dat er een hint moet worden gegeven?).

2 likes

Dit is de procedure die ik heb geprobeerd toen ik het plan opende, maar Solidworks was het er niet mee eens om een sldprt te vervangen door een sldasm.

Er is inderdaad een groot risico dat ik noch de weergaven noch de beoordelingen kan herstellen...

Naar de fluit, dan zou de andere methode kunnen zijn, zodra de MEP is geopend, om "gereedschap/vervang het model" te doen.

1 like

Hallo

Het is mogelijk om een onderdeel te vervangen door een assemblage op een tekening. Ga gewoon naar het vooraanzicht, klik met de rechtermuisknop en gebruik "Model vervangen"  en vervolgens "Bladeren", kies uw ASM,  valideer en dat is alles.

Moge de kracht met je zijn.

2 likes

Dank u voor uw antwoorden.

Ik heb deze functie al gebruikt, maar het lijkt mij dat er veel minder verlies van afmetingen is door het model te vervangen volgens de 1e procedure.

Denkt u dat het mogelijk is om een "plansjabloon" (met aanzicht, afmetingen en tabellen) te definiëren, dat op een blanco vel papier moet worden aangebracht (na het verwijderen van de bestaande aanzichten)?

[citaat]

- Ik heb overwogen om de bestaande plannen te verwijderen en ze opnieuw te genereren door het sldasm "sjabloon" -bestand met zijn tekening te dupliceren (wat het meest efficiënt zou zijn), maar aangezien er in de PDM naar de plannen wordt verwezen, kunnen ze niet worden verwijderd of vervangen...

[/citaat]

U kunt dit doen, maar het hangt af van de statussen van uw bestanden in de pdm.

- Je krijgt toegang tot je oude plan alsof je het net hebt gemaakt (in mijn geval is het "under design"

- U maakt het nieuwe plan vanuit uw assemblage

- U registreert zich onder de oude naam en archiveert uw bestand en alle andere stappen die u mogelijk moet nemen om het te gebruiken

U zou een nieuwe revisie van uw bestand moeten hebben, wat het nieuwe vlak zal zijn dat naar uw assemblage wijst

3 likes

Inderdaad, wanneer het slddrw-bestand vooraf uit de kluis wordt geëxtraheerd, kan het bronbestand worden vervangen.

Bedankt voor je hulp!