Vul de eigenschappen van MS-lichamen in

Hallo,
Ik kom weer terug op het probleem van het vooraf invullen van MS-body eigenschappen uit bibliotheken.
We maken mechanisch gelaste PRT's met behulp van de MS-carrosserieën en hun eigenschappen om plannen te maken van elke debietsnelheid en materiaallijst voor aankopen.
Deze MS-lichamen worden op 3 manieren gecreëerd:
1- Klassieke functies (extrusie, materiaalverwijdering, boren) voor laser-type stromingssnelheden. Er kunnen ook plaatmetaalfuncties zijn voor onderdelen die zijn gemaakt door laser+buigen
2- " Mechanisch gelaste element"-functies voor alle H, I, enzovoort. Ze zijn gemaakt van de sldlfp-bestanden
3- Functies via de Design Library voor functies die samen in de bibliotheek zijn gegroepeerd.

Dus maken we de PRT in 3D en vullen we de eigenschappen van de MS-lichamen in met Smart Properties
In het eerste geval moeten we elke keer alles invullen. Normaal creëren we uit " niets "
image

In het tweede geval bevatten de configuraties van de sldlfp-bestanden eigenschappen die automatisch in de MS-body worden gevonden, dat is top!

==>

en via de Smart zien we dit:

Aan de andere kant, voor het derde geval kan ik geen eigendom aanhalen...
image
==>

en het is leeg, de velden worden pas aangemaakt als de SMart is doorgegaan

In de constructieboom van de kamer heb ik mijn MS-lichamen die worden gecreëerd
image
uit de overeenkomstige functies
image

Hallo;
Dit lijkt mij een normaal gedrag van Smartproperties; het geeft de voorkeur aan het schrijven van eigenschappen in plaats van ze te lezen.
En tenzij de eigenschappen al in je documenttemplates zijn opgenomen (de eigenschappen, niet de waarden), is het normaal dat ze, zonder de Smartproperties te starten, niet in je Solidworks-documenten worden aangemaakt...

Wees voorzichtig: in de tweede case Beschrijving (voor de gelaste monteur), in de derde BESCHRIJVING (voor de functie) voor Smartproperties is het niet hetzelfde (en in de Smartpropertie (BESCHRIJVING).
Zou jouw probleem daar niet vandaan komen?
Anders zien we niet hoe je de Beschrijving-eigenschap van de mechanisch gelaste in je BESCHRIJVING-eigenschap van de smart krijgt.

Hallo,
Dank je voor je reacties
Ik wil erop wijzen dat:
In geval 2 heeft het sldlfp-bestand dat de schets van de profielen bevat in zijn eigenschappen (gekoppeld aan de configuratie) de eigenschappen die in de weergave worden weergegeven: Beschrijving (HEA100), Standaard (NF EN...), en MODE_OBTENTION.
Bij gebruik van de functie " MS Element" bevat het gemaakte MS-lichaam automatisch de Beschrijving, Standaard en MODE_OBT.) en ze worden gevuld met de bijbehorende waarden.
De Smart leest deze waarden alleen opnieuw en je kunt de andere waarden invoeren: REPMS, de keuze of je plan is of niet, enzovoort

en SW maakt geen onderscheid tussen een hoofd- of kleinletter-eigenschapsnaam