Solidworks tekeningen invullen in pdf via excel

Hoi allemaal

Ik heb een probleem tijdens mijn studie solidworks , ik maak tekeningen voor de vervaardiging van de onderdelen die nodig zijn voor de assemblage van onze machine

Via een visueel hulpprogramma sla ik al deze tekeningen op in pdf-formaat om uitwisselingen met onze onderaannemers te vergemakkelijken 

Ik zal echter informatie moeten toevoegen in de cartridges van deze pdf's via een bulk Excel-bestand

Zijn er eenvoudige oplossingen om dit te doen?

Bij voorbaat dank

het lijkt mij verstandiger om deze wijzigingen in native SW-tekeningen aan te brengen

en na het kopiëren in pdf

@+

2 likes

Ik ben het ermee eens dat we vandaag de solidworks-basiskaarten automatisch rechtstreeks invullen via een visuele basisinterface die onze plannen in bulk afdrukt

In principe maakt het programma een stuklijst van de assembly en vervolgens:

1/ Open de tekeningen één voor één,

2/ Vul de cartridge ervan in auto

3/Afdrukken

4/ Maak een pdf- en dxf-bestand

5/Verwijder de informatie die in de auto is toegevoegd van de cartridge

Dit programma past perfect bij ons, behalve dat je om het te wijzigen moet weten hoe je op Visual Basic moet programmeren en dat we 4 uur nodig hebben om een bestand met 400 plannen af te drukken

Als u over de Visiatv-tools beschikt, kunt u met smartbom een stuklijst in Excel-formaat exporteren, vervolgens de Europarlementariërs met integratie in pdf exporteren door andere dingen in te vullen dan uw eerder geëxporteerde Excel-stuklijst (voor ons Naam van de klant, bedrijfsnummer, hoeveelheid en hoeveelheid per merk voor uw assemblage.

Aan de andere kant zul je in termen van tijd niet veel verdienen. Maar op het gebied van programmeren, niets meer te doen, integratie stelt u in staat om regels vast te stellen zonder programmeerkennis.

2 likes

Het is een oplossing voor het ergste dat ik had gedacht om een pc te wijden aan deze manipulatie om geen halve dag te verspillen

1 like

Hallo

Het is ook mogelijk, als je dat nog niet hebt gedaan, om Visiativ te vragen om het hulpprogramma dat je al hebt (wat een .swp-macro of een .exe-hulpprogramma is?) te wijzigen of om de tools van de MyCadTools-suite daadwerkelijk te gebruiken als ze overeenkomen met je behoeften (ik ken ze niet echt).

Maar in beide gevallen betwijfel ik of je veel kunt besparen in verwerkingstijd, 400 plannen in 4 uur is niet zo lang gezien de beschrijving van de verwerking, de langste is waarschijnlijk het laden van elk plan in Solidworks, het zou inderdaad verstandig zijn om een pc aan de verwerking te wijden of deze manip 's avonds te starten.

Vriendelijke groeten

2 likes

Voor de verwerking hebben we een station dat alleen is bedoeld voor het lanceren, voor 1200 opnamen 4 tot 8 uur, afhankelijk van de grootte en complexiteit van de opnamen.

En voor een snellere verwerking moet u de voorkeur geven aan een gesloten montage bij de lancering (met de assemblage al open is deze over het algemeen langzamer)

Maar met de 2020 SW en omvangrijke ontwerpen die razendsnel opengaan, zou het allemaal een stuk sneller moeten gaan!

1 like

ok bedankt voor het advies 

Om je te antwoorden , d.roger inderdaad, Visiativ kan mijn visuele basisprogramma aanpassen, maar het kost me nogal wat 1200 euro per dag per keer

En we hebben noodzakelijkerwijs minder reactiviteit , afhankelijk van de interventietijd van de visuele technicus

1 like