Hallo
We zouden een oppervlaktebestand van een assemblage moeten invullen.
De vormen zijn vrij complex.
Is er een eenvoudige manier om dit te doen? We zijn onder SW2021
We hebben een grote hoeveelheid bestanden te verwerken.
Fijne dag
Hallo
We zouden een oppervlaktebestand van een assemblage moeten invullen.
De vormen zijn vrij complex.
Is er een eenvoudige manier om dit te doen? We zijn onder SW2021
We hebben een grote hoeveelheid bestanden te verwerken.
Fijne dag
Hallo;
Probeer uw bestanden te converteren naar Parasolid. (van Solidworks)
Vink in de import-/exportopties "probeer volumes op te bouwen" en "oppervlakken naaien" aan...
Solidworks zou een groot deel van het werk moeten doen, maar je zult te maken krijgen met veel herbouwfouten,
u zult waarschijnlijk elk bestand moeten diagnosticeren en repareren met de tools "Tools
Opmerking: Probeer niet "alles te repareren", probeer eerst de optie "Gezichten repareren" en vervolgens "Discontinuïteit repareren"
Vriendelijke groeten.
Bedankt voor je feedback @Maclane
Het voorstel lijkt me goed, maar ik kan de genoemde import/export-opties niet vinden
Hallo;
Deze opties zijn beschikbaar wanneer u een niet-native solidworks-bestand opent (importeert) via het menu "openen".
Zie de helplink van Solidworks voor meer informatie:
https://help.solidworks.com/2020/french/SolidWorks/sldworks/HIDD_OPTIONS_IMPORT_GENERAL.htm?verRedirect=1
Anders zijn de opties ook hier toegankelijk:
let op: als je dat nog niet hebt gedaan, schakel dan de "3D interconnect" uit....
Vriendelijke groeten.
Hallo
Het hangt allemaal af van de complexiteit van dit oppervlak. Hoogstwaarschijnlijk komt het van een stl of obj en bevat het een groot aantal facetten. Een retopologie met vereenvoudiging van het oppervlak (software zoals Blender) kan praktisch en tijdbesparend zijn. SW: Ik denk dat hij weigert om oppervlakken te behandelen die te complex zijn.
Kunnen we een glimp opvangen van zo'n oppervlak?
Zo ziet een voorbeeld van een assemblage van SW eruit.
Ik heb een paar tests gedaan, maar zonder overtuigende resultaten...
Ik denk dat ik je behoefte verkeerd heb begrepen. Het antwoord van MacLane zou prima moeten zijn.
Hallo;
Als al je onderdelen eruitzien zoals die in je screenshot, zou Solidworks geen moeite moeten hebben om ze "volume" te geven met de Parasolid-methode.
(zijn, in de meerderheid van de toneelstukken, parallellepipedum... SolidWorks-favorieten), kunt u later zelfs de "functieherkenning" gebruiken voor boren, herhalen....
U zegt dat uw tests niet doorslaggevend zijn? Kunt u een voorbeeld bijvoegen? (een deel om te zetten -naar Parasolid voor mij, ik zit nog steeds in Solidworks 2020-).
Vriendelijke groeten.