Ik heb een assemblage met honderd onderdelen (hetzelfde onderdeel) maar met verschillende configuraties op zeer specifieke locaties. Ik moet elk stuk onafhankelijk maken, zodat ik ze onafhankelijk kan wijzigen, om kleine wijzigingen aan elk van hen toe te wijzen. Ik ben op Solidworks 2019 en ik wilde weten of er een manier is om deze taak een beetje te versnellen. Elke keer moet ik dit nieuwe onafhankelijke stuk opnemen en hernoemen.
Ja, ik heb een assemblage met honderd onderdelen met dezelfde naam, maar met verschillende afgeleide functies (ongeveer 20) die precies eigendom zijn. Ik moet in elk van hen een kleine wijziging aanbrengen, afhankelijk van de positionering in mijn assemblage. Ik heb bijvoorbeeld 10 X onderdelen in configuratie A, maar elke configuratie A moet anders worden aangepast. Ik ga dus geen subconfiguraties maken die te zwaar en te lang zijn om te doen.
Dus ik maak elk stuk onafhankelijk en pas mijn modificatie toe. Maar dit dwingt me om elk stuk met een nieuwe, andere naam te registreren en als je onafhankelijk maakt, kun je maar 1 component voor 1 component wijzigen.
Laat ik me verstaanbaar of juist helemaal niet? haha