Hoi allemaal
Ik vertel je mijn onderzoek...
In mijn bedrijf gebruiken we intelligente componenten, zoals schroef/ring/moer/ roterende flens etc..
Deze componenten worden gemaakt door middel van families van onderdelen.
Voorbeeld van de schroefcomponent:
Een lijn in de onderdelenfamilie komt overeen met een lengte en een diameter. (HM10-40 schroef)
Tot nu toe slepen we de componenten (uit de ontwerpbibliotheek) naar onze assemblages en stellen we de grootte in die we willen, dankzij het kleine vervolgkeuzemenu in het venster naast de schuifregelaar. Voorbeeld van de M10 puck. Deze ring komt om dit in toeval en coaxialiteit op zichzelf te zetten, dan vergrendelen we de rotatie.
Herhaal vervolgens de actie met een schroef....
Vandaag willen we verder gaan.
Dat wil zeggen, bijvoorbeeld: plaats de ring + de schroef in onze assemblages, met de mogelijkheid om de diameter en lengte te kiezen.
Na veel testen lukt het me om een slimme ring + schroef assemblage te maken. Dat wil zeggen, deze ring + schroef assemblage komt om op mijn gat te worden geplaatst, maar ik dwing om naar de boom aan de linkerkant te gaan en handmatig de maat van de ring te kiezen en vervolgens de maat van de schroef.
Ik zou graag de diameter en lengte van de schroef willen kunnen kiezen via het drop-down menu, en dat de maat van de ring gekoppeld is.
Zodra we in deze stap zijn geslaagd, doen we hetzelfde met de ring + moer / Roterende flens met ringen
Vriendelijke groeten
Bij voorbaat dank.