Een machinehuis inzichtelijk maken in een tekening

Hallo

Alles wordt gezegd in de vraag, hoe doe je gewoon in een tekening om een machinehuis transparant te maken?

Bij voorbaat dank voor uw antwoorden.

Zie deze draad

http://www.lynkoa.com/forum/3d/rendre-un-composant-invisible-sur-la-mep

@+

2 likes

Goed gezien deze draad, maar het stuk verdwijnt volledig uit de tekening, en dat is niet wat ik wil.

Ik wil alleen de onderdelen achter mijn carter in de tekening zien.

A+

Waarom maak je geen configuratie waarbij het uiterlijk van het carter transparant zou zijn?

Hallo

Waarom maak je geen burst-weergave, je verschuift gewoon de catrer om naar binnen te kijken...

Ik ben op zoek naar een antwoord zonder configuratie direct in de tekening

Je moet dus met de rechtermuisknop op het onderdeel in de MEP klikken en vervolgens het onderdeel tonen/verbergen  en verbergen, maar het zal vast komen te zitten en zal niet transparant worden...

Hallo

als u de component uit uw weergave verbergt, zult u het moeilijk hebben om deze opnieuw te laten verschijnen zonder door een Ctrl +Z te gaan en uw werk te verwijderen nadat u het hebt gedaan, aan de andere kant, als u de component uit uw boom verbergt, kunt u de show / verbergen onder de knie krijgen.

Hallo

U kunt een lokale snede doen.

Moge de kracht met je zijn.

Om het vervolgens weer te geven, moet u op de weergave klikken, vervolgens naar de functie gaan om de component te maken, vervolgens een rechter klik op de component te maken en naar mount/hide te gaan en de component te tonen. Het is niet ingewikkelder...

AC Cobra 427 als het goed wil werken, ik heb een collega die er wat problemen mee had .

1 like

Bedankt voor je antwoorden, maar a priori geen eenvoudige oplossingen om een kamer transparant te maken en niet te verbergen.

Misschien kan het maken van een aangrenzende kamer geschikt zijn?

Gebruik de opdracht Weergeven in een andere positie, waarmee u ook verschillende posities in een assemblage kunt weergeven.

Zie mijn tutorial over dit onderwerp:

http://tutoriel.solidworks.free.fr/crbst_139.html

1 like

Aan de andere kant geldt het feit dat je je verstopt voor de boomstructuur ook voor de boom van je kamer. En het feit dat je je direct aan het zicht verbergt, geldt niet voor degene in de kamer (?). In werkelijkheid zou het beter zijn om configuraties te maken om elk onderdeel te tonen/verbergen.

Hallo

Een simpel antwoord: het is helemaal niet mogelijk.

Dan kun je, zoals mijn collega's zeggen, een configuratie of een lokale sectie maken, op een plan dat je altijd anders kunt doen om te laten zien wat je wilt.

Fijne oudejaarsavond 

1 like

Er is ook deze truc: klik op de weergave in de boom, kies de componenten die u wilt weergeven en doe "toon verborgen randen", maar afhankelijk van de geometrieën of het standpunt kan het een puinhoop zijn.

Maar soms werkt het.

Er is ook een nieuwe weergavestatus in de ASM 3D waar alles in bedrade verborgen rand is, behalve de gearceerde behuizing met ingeschakelde transparantie.

In de weergave hoeft u alleen maar deze weergavestatus te kiezen en de weergave in de schaduwmodus te zetten.

1 like

Bedankt voor al je antwoorden, waarmee je het probleem kunt omzeilen, maar hey, geen eenvoudige oplossing voor mijn voorbeeld... Jammer.

A+ op het forum, en gelukkig nieuwjaar voor iedereen.

Wat is de oplossing die u heeft gekozen om het probleem voort te zetten???