Flexibel maken van een component

Hallo

Ik heb een veer opgezet om een ontwerp te vergemakkelijken om de kenmerken ervan snel te veranderen (radiussen, lengtes, bochten)

Ik wilde toen een eenvoudige montage proberen, maar ik kan mijn veer niet "flexibel" maken onder solidworks.

Klik met de rechtermuisknop op mijn component, "componenteigenschappen" en het flexibele deel wordt grijs weergegeven onder "oplossen als..." cf-afbeelding

Heeft iemand een idee?

Bij voorbaat dank!

flexible.jpg

De flexibele modus is alleen beschikbaar voor subassemblages om de vrijheidsgraden van de beperkingen te behouden ... Het is dus niet van toepassing op een onderdeel van het type onderdeel

1 like

Hallo

Omdat het op een onderdeel gewoon onmogelijk is.

Dit is alleen voor subassemblages.

Dit betekent dat als u in de bovenliggende assemblage een subassemblage flexibel maakt, u een deel van die subassemblage afzonderlijk naar de bovenliggende assemblage kunt verplaatsen (en niet naar de volledige subassemblage).

1 like

Hallo

Misschien zou het dan voldoende zijn om de as te verbergen en deze hele subassemblage in de hoofdassemblage in te voegen door een veer + as-subassemblage te maken en de veer ten opzichte van de as te beperken met een geavanceerde afstandsbeperking?

Dit zou het mogelijk maken, door de subassemblage flexibel te maken, om dit voorjaar te kunnen comprimeren en decomprimeren.

++

Het flexibel maken van een onderdeel betekent niet dat we het gaan animeren. Het is geen beweging :-)

Ja ja natuurlijk, het is nodig om elke keer opnieuw te bouwen :)

Oké, ik had een youtube-video "gemixt" met mijn lenteconceptset, maar het werkt niet, jammer!

Dank u voor uw antwoorden.