Een onderdeel onzichtbaar maken op de MEP

Hallo allemaal,

Ik ben nu op zoek om een component die in de 3D aanwezig is onzichtbaar te maken in een Solidworks MEP.

Het doel: de grootte van deze laatste (klemkraag) in 3D kunnen zien, maar niet in de MEP (te veel detail).

Iemand een idee? (Afgezien van het verbergen van het onderdeel in de tekening).

Dank u allen,

Fijne dag!

Hallo

Selecteer uw component in de boomstructuur en klik met de rechtermuisknop op de component en verberg deze.

Vriendelijke groeten

capture.png
4 likes

Hallo

Ik denk dat het de tekening van een assemblage is.

U maakt dus een familietabel van uw assemblage met 2 versies, één met het onderdeel en één zonder het onderdeel.

Het enige wat u hoeft te doen is de assemblage te tekenen zonder het onderdeel.

S.B

2 likes

Hallo

Waarom past de functie voor het verbergen van componenten in de MEP niet bij jou?

Gebruik anders configuraties in 3D.

@+

1 like

Hallo

Kan de visualisatiekubus je helpen? 

Link hier:

http://help.solidworks.com/2013/French/SolidWorks/sldworks/c_wn2013_3D_Bounding_Boxes.htm

Ik heb het niet geprobeerd, maar het is misschien mogelijk om de visualisatiekubus voor uw onderdeel te maken en deze in uw assemblage weer te geven (door deze in de boom te kiezen) zonder het onderdeel weer te geven. Of zo niet, kopieer het dan in uw assemblage.

Edit: Ik had niet gezien dat het om een ketting ging, dus het is niet erg geschikt!

Hallo

U moet een configuratie in de 3D maken met halsband en zonder halsband; of met kraag en transparante kraag.

1 like

het antwoord van @ Tomalam en de andere collega's zijn voor mij relevant

2 configuratie

_1 met halsbanden 

_2 zonder halsband 

Waarom heb je last van halsbanden?

Als het een assemblage is en afhankelijk van de grootte ervan, zullen de kettingen niet te zien zijn, althans niet in de details, altijd volgens de afmetingen en grootte van uw assemblage

@+ ;-)

2 likes

Door in uw 3D-assemblage gebruik te maken van weergavestatussen in plaats van assemblageconfiguraties, kan dit een andere oplossing zijn.

In de eigenschappen van het onderdeel in de assemblage is er een optie "Envelop", waarmee u het onderdeel kunt uitsluiten van de stuklijst en onzichtbaar kunt maken in de tekening... het wordt ook niet langer in aanmerking genomen bij massabezit...

Wees voorzichtig met de basis, de envelopoptie is een selectiehulpmiddel.

Gelukkig kun je op de nieuwste versies de optie uitschakelen... In de vorige versies moest je het onderdeel verwijderen en terugplaatsen

Ik had graag nog een screenshot willen plaatsen om het resultaat te illustreren... Maar op Lynkoa kun je maar één afbeelding per bericht bijvoegen -_-

option.jpg
5 likes

Dank u voor al uw antwoorden,

Helaas zijn de configuraties te groot om te beheren (grote assemblages) en je moet niet vergeten dat we ze hebben gemaakt.

De optie van Fab is perfect en doet wonderen! De massa van deze kettingen is te verwaarlozen.

Nogmaals bedankt!