Hallo, ik werk aan een project voor een voertuigreparatiehandleiding en ik moet gemarkeerde systemen in kleur weergeven in een bedrade weergave, hoe doe ik dat? Ik zal je een voorbeeld posten.
Bedankt
image_1.png
Hallo, ik werk aan een project voor een voertuigreparatiehandleiding en ik moet gemarkeerde systemen in kleur weergeven in een bedrade weergave, hoe doe ik dat? Ik zal je een voorbeeld posten.
Bedankt
Hallo
In Solidworks doe je dit
Zou je je profiel zo volledig mogelijk kunnen invullen?
Bedankt voor ons allemaal.
Vriendelijke groeten
Hallo
Ja, dat is het echt, maar hoe heb je het gedaan?
Bedankt
Hello@bouc.karikab
Bedankt voor het invullen van je profiel ;-)
Antwoorden
Je moet met verschillende trucs spelen, maar op voorwaarde dat je de objecten hebt in de vorm van SolidWorks-volumes die ik nog nooit op STEP heb geprobeerd, maar ik zal je een test geven.
1°) het inkleuren van de volumes en ze vervolgens doorschijnend maken
Maar hoe onvoldoende!
2°) Je moet de gezichten waarin je geïnteresseerd bent inkleuren zodat de transparantie min of meer donker is. U kunt bijvoorbeeld kleuren dat de binnenkant van een gat, een afschuining, een filet, enz...
3°) als je een ASM hebt, kun je elke subset inkleuren en bovendien verbergen of tonen volgens het deel van de instructies dat je schrijft.
Ik ga een kleine tutorial voor je maken omdat het te lang is om in een post uit te leggen. Ik heb niet getest hoe het eruit ziet in de Europarlementariër.
Vriendelijke groeten
PS; zoals ik zie dat je veel doet en allerlei documenten: je bedrijf zou beter af zijn met investeren in SolidWorks composer die compatibel is met Catia (te controleren)
https://www.visiativ-solutions.fr/solidworks-composer/
Hartelijk dank voor uw inspanningen.
Hello@bouc.karikab
Ik heb je een tutorial beloofd, dus ik heb het in video gemaakt.
Ik deed het haastig: dus de opmerkingen zijn niet perfect, wees toegeeflijk.
Mocht je iets missen, dan beantwoorden we je vragen natuurlijk ;-))
Vriendelijke groeten