Renderen in de solidworks-werkruimte

Hallo

Ik werk al een tijdje met solidworks (solidworks premium 2012 SP0)

Ik merk dat in veel video's die ik op internet vind de weergave van de onderdelen in de werkruimte veel realistischer is dan thuis, waarom?

Ik heb het niet over PhotoView 360, maar over de basisweergave bij het werken aan een onderdeel of assemblage.

Iemand een verklaring?

Bij voorbaat dank,

Franciscus

Hallo

Kunt u ons een zeefdruk van uw weergave en een onderdeel geven, zodat we het verschil kunnen zien????

1 like

Het is gerelateerd aan de grafische kaart, ongeacht de versie van SolidWorks

1 like

Waarschijnlijk je grafische kaart of je instellingen.

Wat is je opstelling? (PC, grafische kaart etc...)

1 like

Re

mijn grafische kaart is een Radeon HD 5800-serie met veel geheugen.

Bijgevoegd zijn twee afbeeldingen:

de eerste van een demo op een video (SW01) en de tweede van mijn post ...

sw01.jpg

introductie van SW02

sw02.jpg

Zoals je kunt zien, is er een heel groot verschil in weergave!

Dank u voor uw hulp.

Is realview ingeschakeld?

real.png
1 like

Er zou geen realView moeten zijn op dit type kaart.

Wat heb je als verwerker

Sommige processors hebben een geïntegreerde grafische kaart die compatibel kan zijn met SolidWorks

geven + ref op uw pc proc ram etc ....

Je eerste afbeelding is een weergave 

Verlichting maakt kamers ook + echt

Hallo

Voor uw rendering vindt u alle elementen op dit adres:

http://help.solidworks.com/2012/French/SolidWorks/sldworks/RealView.htm

Hallo

Zoals mijn collega's al zeiden, is het eerste beeld gemaakt van realview, met de berekende schaduwen en omgevingsocclusie die je in 2012 niet hebt. Als deze functies niet beschikbaar zijn op uw computer, komt dit omdat uw grafische kaart dit niet ondersteunt.

@+

Edit: trouwens, als je naar je grafische kaart kijkt is het een Gamer kaart en geen professionele 3D kaart dus niets verrassends

Daarna weet ik dat je de echte weergave kunt forceren op kaarten die niet door solidworks zijn getest.

Ik heb het nog nooit gedaan, maar blijkbaar werkt het.

BRON: http://solidworks.burkesys.com/2011/10/realview-graphics/

1 like

Om iets preciezer te zijn, de echte weergave is een functie die normaal gesproken in solidworks kan worden geactiveerd dat als je een NVIDIA QUADRO-stijl Pro-kaart hebt, ik weet het equivalent bij AMD niet... Anders heb je geen toegang tot deze functie.

Als je geen pro-kaart hebt, kun je de beperking omleiden met behulp van het "realhack" -bestand zoals vermeld @Bart in zijn link, er zijn ook andere links in zijn nogal wat die je naar de Grabcad-site leiden ...

2 likes

Hoi allemaal

Allereerst bedankt voor al deze antwoorden.

Inderdaad, mijn pc is oorspronkelijk niet gewijd aan 3D en ik heb de grafische kaart op een van de pc's van de kinderen! ...

Op pc een volledige schermafbeelding van de referenties waaruit mijn pc bestaat.

Welke raad je aan voor de grafische kaart en voor welk budget?

Bedankt.

Franciscus

cp01.jpg

Ik ken niet alle modellen, maar de Nvidia quadro 2000 is realview-compatibel

Je vindt ze in de regio van 150 euro.

Kijk daarna of het compatibel is met uw functie.

Zelfs een Quadro 1000 is RealView-compatibel, maar dat gezegd hebbende, persoonlijk gebruik ik het niet meer dan dat, gewoon van tijd tot tijd om een snel overzicht te hebben, omdat het middelen kost en hoe complexer je assemblage is, hoe meer het zal terugbrengen ...:) Anders vind ik dat je heel weinig RAM hebt, 4 GB voor ontwerp en rendering lijkt het me echt het minimum stict ...

1 like

Hallo

En dank u allen voor uw antwoorden,

terwijl ik wachtte om te investeren in een compatibele grafische kaart, installeerde ik "RealHack" en het werkt.

@+