Weergave van een spinnen van een "vintage" gloeilamp aangestoken

Hallo

Ik gebruik SolidWorks 2016

Ik zou graag in staat zijn om de weergave van een bestand van een "vintage" gloeilamp te krijgen (zie bijgevoegde afbeelding)

Iemand een idee?

Bedankt.

Franciscus.

ampoules.jpg

Hallo

Ja het is mogelijk, kijk in je uiterlijk zou je een lichtmap moeten hebben, dan hoef je alleen maar met de kleuren te spelen. In de geavanceerde  instellingen kun je de lichtintensiteit en andere opties beheren, beweeg je cursor over de opties om een voorbeeld te krijgen.

3 likes

Het probleem is niet het filament erop, dat is vrij eenvoudig 

Het is eerder de transparantie van het glas waar zoveel mogelijk aan gewerkt moet worden

@+

1 like

GT22, er zijn ook glasverschijningen beschikbaar, nadat ze naar behoefte moeten worden verfijnd.

1 like

In schijn heb je een "lichte" map die geschikt zal zijn. Je moet dan spelen met de kleuren en de verschillende parameters.

Anders kun je ook naar de eigenschappen van je uiterlijk gaan, je selecteert "geavanceerd" dan het tabblad "ulminatie" en je verhoogt de "lichtintensiteit"

Het is aan jou om te testen! ;)

2 likes

Bekijk deze video van 8.13 minuten

https://www.youtube.com/watch?v=SDH_WjPwXoQ

Gebruik een "helder oppervlak" uiterlijk

1 like

Dank u voor uw antwoorden.

Ik heb geprobeerd met het lichtgevende oppervlak en te spelen met de verschillende geavanceerde instellingen, maar ik krijg dit resultaat niet (afbeelding bijgevoegd)

Wat ik krijg is niet erg helder

ampoules02.jpg

Hallo

Voeg mist toe om een gevoel van diffucion van je licht te geven.

Wees voorzichtig, want de afstelling is erg gevoelig.

ROM's

Dit is het beste wat ik kan krijgen...

ampoule_test.jpg

Heb je deze tutorial bekeken?

https://www.youtube.com/watch?v=lhZ_w4v4rCQ

Het is niet slecht als resultaat, het is mooi je lamp. 

Ik bevestig een stuk met zijn uiterlijk om je een idee te geven, je moet PhotoView gebruiken om het resultaat te realiseren .

verschijning.sldprt
1 like

Dank u allen,

De tutorial hierboven heeft me veel geholpen, bedankt,

hier is het resultaat door aanpassingen te maken aan de BLOOM in de uiteindelijke weergave

@+

lampe_trapeze_1.jpg
2 likes

Leuk @+

Bedankt allemaal voor jullie antwoorden en de TUTO-links die me enorm hebben geholpen,

@+

Franciscus

Hallo

@pmi.pmi het zou leuk zijn geweest om een antwoord te valideren van de persoon die je het meest heeft geholpen, het waardeert de investering van elke speler op dit Lynkoa-platform en stelt hen bovendien in staat om punten te krijgen om beloningen te ontvangen.

Om te weten voor de volgende keer!

@+

6 likes

Ja, ik denk niet dat de oplossing is gevonden om het genoemde probleem op te lossen

als er geen hulp was verleend

dus -1 

In perfecte overeenstemming met onze vriend @ coyote

@+ ;-(

3 likes